Monday, November 19, 2018

Cara Tepat Pengambilan PANSULIN

🔸 Bancuh Pansulin hanya dengan air kosong, berkeadaan suhu bilik atau sejuk. Dilarang membancuh dengan air panas kerana enzim buah buahan dan sayuran yang terdapat dalam pansulin akan terhapus. Ini boleh melambatkan kesan Pansulin bagi mereka yang target untuk turunkan berat badan


🔸 Bancuh 1 paket Pansulin dengan 250ml sehingga 500ml air kosong/putih* (saiz satu botol mineral). Sekiranya anda membancuh dalam kuantiti air yang kurang,Serta kurang minum air kosong sepanjang hari. Kesan Pansulin juga akan menjadi lambat.

🔸 Jaga pemakanan . Elakkan makanan yang telahpun dilarang atau perlu dielakkan seperti yang telah dinasihatkan oleh doktor/pakar pemakanan anda.

🔸Bersenam. Cara ini dapat membantu mempercepatkan kehilangan berat badan Serta membentuk otot yang anjal. Setiap individu mempunyai kadar metabolisma yang berbeza,bermaksud,ada individu yang boleh turun berat badan segera, ada yg sebaliknya.

🔸 Jarakkn masa pengambilan Pansulin dengan supplement selain SNE & ubat hospital sekurang-kurangnya 1 hingga 2 jam. Juga ikut cara pengambilan sebelum atau selepas makan. Pengmbilan yang tidak mengikut nasihat akan mengakibatkan khasiat Pansulin tidak dapat digunakan sepenuhnya.


🔸Sebaiknya minum Pansulin segera atau secara berperingkat selepas ianya dibancuh. Sila simpan dalam peti sejuk sekiranya Pansulin dibancuh awal sebelum diminum.

No comments:

Post a Comment