Saturday, December 29, 2012

Testimoni cust saya lagi.... :)


Monday, December 10, 2012

Testimoni cust saya


Ni sms yg saya terima malam tadi dr sorg customer kat SP.. dia ambil 1 kotak SNE + 1 kotak Beutskin + 1 kotak Excel Tea bulan lepas....

Saya tersenyum dan bersyukur selepas membaca sms beliau kerana dapat membantu bermacam2 masalah custome

r2 saya setakat ni.. semua yang dah ambil pasti ada respon yang baik.. yang gastrik dah pulih... yang turun berat ada... yg ni dah turun tahap kerabunan mata... in syaa Allah... segalanya dengan izin dari Allah... kita hanya berikhtiar....

Kepada anda yang masih ragu2.. takut nak mencuba... pm saya... nak beli sikit2 pun boleh... sy bagi anda mencuba trial pack.... bgtau je nak camana... in syaa Allah saya cuba bantu setakat yang saya mampu... yang penting adaniat nak berusaha untuk menjaga kesihatan anda....

SMS/Whatsapp 0134444407






TESTIMONI CUST SAYA

Baru jap ni chat ngan sorg lagi... baca sendiri kesan dia makan sne ngan beutskin... :)





Tuesday, December 4, 2012

TESTIMONI PELANGGAN SAYA

Testimoni lagi... Baru sebulan makan.... dia dan suami dah nampak kesan terbaek dr SNE Kapsul + BEUTSKIN ..... 

(klik pada gambar untuk besarkan)





Tuesday, November 27, 2012

TESTIMONI SAYA SENDIRI

Hari ni saya beri testimoni saya sendiri:

Masalah saya kulit kusam dan tak sekata sebab dulu allergic guna kosmetik XXX jadi sel kulit saya terbakar. Liang pori2 pada pipi saya sgt besar sebab masalah jerawat yang teruk semasa remaja. Kulit berminyak. Masalah period tak teratur (setahun 2 atau 3 kali sahaja).

Selepas mengambil SNE + BEUTSKIN masuk kotak ke 3... liang pori di pipi dah mengecil, ku
lit mula nampak sekata sedikit.. kulit berminyak dah berkurangan dan yang penting period dah regular selama 3 bulan ni (hari ke-4 saya makan.. dah datang period) ... Selama ni perlu bergantung pada ubat hormon klinik untuk masalah period ni. Saya tak rasa malu untuk share sebab saya tahu ramai di luar sana yang menghadapi masalah ini. Semoga perkongsian saya dapat membantu wanita2 di luar untuk mencari penyelesaian dengan mengambil supplement ni daripada mengambil pil hormon yang kita semua tahu kesannya tidak baik untuk diri kita pada jangka masa panjang. Hubungi saya kalau berminat untuk mendapatkan produk SNE. SMS/Whatsapp  saya 0134444407.






INFO SNE







Sunday, November 25, 2012

TESTIMONI BEUTSKIN

Customer saya ni baru makan sekotak BEUTSKIN ESSENCE dan hari ni 26/11/2012 dia whatsapp saya... dia seronok sangat sebab dah ramai yang tegur perubahan kulit dia...




Saturday, November 24, 2012

JANTUNG DAN ANDA (ARTERCARDY ESSENCE)



Terjemahan dari rakaman taklimat Encik Charles Loh:

Adakah anda tahu apa penyakit yang merupakan pembunuh utama di dunia? Ialah penyakit jantung, penyakit kardiovascular. Strok dan serangan jantung termasuk dalam kategori ini. Malaysia t
idak terkecuali dan ini telah menjadi pembunuh pertama lebih daripada 20 tahun.

Jadi jikalau anda ingin kehidupan yang sihat, anda mesti belajar bagaimana menjaga jantung anda. Adakah anda mempunyai jantung yang sihat? Jangan bimbang saya akan berkongsi dengan anda rahsia bagaimana untuk mengekalkan jantung yang sihat. Sebelum kita mengkaji penyakit kardiovascular, kita akan mengkaji fungsi jantung dahulu.
Jantung kita mengepam darah ke seluruh badan. Kenapa ia perlu buat begitu? Ini adalah kerana darah kita mengandungi oksigen dan nutrien yang dipam ke seluruh badan supaya kita boleh terus hidup. Oleh itu apa-apa yang mempengaruhi dan menyekat aliran darah akan menyebabkan penyakit kardiovaskular iaitu penyakit jantung, saluran darah dan darah. Jadi jika kita mahu sihat dan menjauhi penyakit kardiovaskular, kita tidak boleh bergantung untuk merawat satu dari tiga komponen iaitu jantung, saluran darah dan darah. Kita mesti menggabungkan ketiga-tiga ini semasa rawatan supaya berkesan. Jadi bagaimana kita boleh merawat ketiga-tiga ini dengan serentak?

Ramai daripada anda mungkin berasa ragu terhadap kemungkinan ini. Anda mungkin tertanya-tanya kenapa kita tidak membuat pembedahan untuk selesaikan masalah-masalah ini. Tidak boleh! Jikalau boleh, penyakit jantung tidak akan menjadi pembunuh pertama di Malaysia. Mengapa selepas 20 tahun, masalah ini masih nombor satu? Ini kerana kita merawat tiga masalah ini secara berasingan. Kita merawat masalah jantung, masalah saluran darah dan masalah darah secara berasingan. Ini adalah cara yang tidak cekap untuk merawat masalah-masalah ini kerana tiga masalah ini perlu dirawat dengan serentak.

Apa produk yang berkesan untuk menyelesaikan masalah-masalah ini? Ia adalah 'Artercardy Essence', Jika anda lihat ia berwarna kuning. Produk ini boleh menyelesaikan tiga masalah iaitu darah, saluran darah dan jantung.

Apakah bahan utama di dalam 'Artercardy Essence'? Saintis kita yang mencipta 'Artercardy Essence' iaitu Profesor Du telah berfikir dengan teliti apabila dia mula merumuskan produk ini. Dia membuat penyelidikan terhadap sebab mengapa suplemen untuk masalah jantung di dalam pasaran tidak berkesan. Kesimpulannya adalah kerana mereka tidak merawat tiga elemen ini dengan serentak. Oleh itu semasa dia merumuskan 'Artercardy Essence', dia memperolehi semua nutrien yang diperlukan oleh jantung, saluran darah dan darah dengan tepat ke dalam kapsul.

Satu bahan dalam Artercardy yang membekalkan nutrien kepada jantung ialah Folium Apocyni Veneti. Dari perspektif perubatan, nutrien ini sangat berkesan untuk menguatkan denyutan jantung. Jika anda mempunyai kadar denyutan yang tinggi kadar, denyutan yang rendah atau sukar bernafas. Folium Apocyni Venet boleh menguatkan jantung anda. Oleh itu ia dapat membantu jatung anda berada di tahap normal.

Bahan kedua adalah Omega. Dari mana datangnya Omega? Ramai daripada anda akan kata ia datang dari minyak ikan. Walaubagaimanapun Professor Du mempunyai bahan yang berlainan untuk 'Artercardy Essence'. Omega yang digunakan tidak berasal dari ikan. Jadi, dari mana ia berasal? Bahan ini 100% ekstrak tumbuhan semulajadi yang terdiri daripada minyak 'Flaxseed' dan minyak Semen Carthamus Tinctorius yang masing-masing memberi Omega 3 dan Omega 6. Ini adalah gabungan terbaik kerana Omega 3 secara berasingan tidak boleh mengurangkan kolesterol tetapi apabila digabung dengan Omega 6, ia akan membentuk Omega yang sesuai untuk memanfaatkan sistem kardiovascular.

Apakah bahan terakhir di dalam produk di mana fokusnya pada kesihatan darah. Ia adalah 'Semen Glycine Max Extract' yang boleh mengurangkan kolesterol dan menyingkirkan ia dari badan dengan serentak. Jadi ia boleh menstabilkan tahap kolesterol anda.

Terdapat banyak lagi bahan di dalam kapsul ini tetapi saya telah menjelaskan tiga bahan utama yang memberi tumpuan kepada jantung, saluran darah dan darah. Jadi, jantung anda berdenyut selepas bertahun-tahun, dari siang sampai malam dan semasa anda tidor supaya anda terus hidup.

Apa yang telah anda buat untuk mengekalkan kesihatan jantung? Oleh itu saya mengesyorkan anda untuk makan 'Artercardy Essence' kerana ia perihatin terhadap jantung anda.

Sila ingat.

Terima kasih.

Saturday, November 3, 2012

PROMOSI

!!!!!!!! PROMOSI !!!!!!!!


KINI SAYA MERUPAKAN MOBILE STOKIS

SAYA INGIN MEMBERI PELUANG KEPADA SEMUA DILUAR SANA MENDAPATKAN 
BEUTSKIN ESSENCE DAN SNE KAPSUL PADA HARGA PROMOSI SEPERTI BERIKUT:




SNE KAPSUL - RM220 --> KINI RM190 (termasuk post)

&

BEUTSKIN ESSENCE - RM240 --> KINI RM210 (termasuk post)


CEPAT JGN LEPASKAN PELUANG NI... ANGKAT TELEFON DAN SMS/WHATSAPP 013 4444407 (Suhaila)



Monday, October 29, 2012

INFO SNE: PERSOALAN YANG SELALU BERMAIN DI FIKIRAN


Berikut dicatatkan beberapa persoalan yang sering diajukan bakal/pengguna produk ini. Penting untuk anda memahami dan mengambil produk mengikut aturan dan saranan yang diberikan bagi memastikan khasiat/keistimewaan ia dapat diserap badan dan memberikan impak maksima di atas pelaburan yang anda keluarkan.

1. Bila masa terbaik untuk mengambil Beutskin Essence?
-Ambil 2x sehari, 2biji sebaik saja ba...
ngun dari tidur, diikuti dengan segelas air masak/suam, iaitu sekurang2nya setengah jam sebelum sarapan. Sekali lagi 2biji pada waktu malam, iaitu sebelum tidur (dengan andaian anda makan malam selewatnya 3 jam sebelum tidur, agar zat aktif produk dapat diserap sistem pencernaan tanpa gangguan dari makanan2 yang belum dihadam). Sila minum banyak air sepanjang hari untuk melancarkan pembuangan toksin dan membolehkan nutrien diserap secara optimum oleh sistem dalaman badan.

2. Bolehkah Beutskin Essence diambil ketika haid atau hamil/mengandung?
-Boleh diambil ketika haid, ia membantu mengurangi senggugut, melaraskan kitaran hormon (bagi mereka yang hanya sesekali datang haid dalam beberapa bulan) juga melambatkan monopouse. Tetapi wanita hamil DILARANG mengambil produk ini kerana kandungannya yang boleh 'membersihkan rahim' dan mengecutkan saluran peranakan.

3. Selepas bersalin/berpantang dan menyusukan bayi boleh ambil Beautskin Essence?
-Boleh, tapi pengambilan dalam kadar minima sahaja sudah mencukupi, iaitu 1 pagi dan 1 malam. Ia membantu mempercepatkan proses pemulihan luka selepas bersalin, mengeluarkan sisa darah nifas, memperbaiki rahim pada kedudukan asal dan mengetatkan semula vagina selain menambahkan susu ibu dan memberi tenaga. Walau bagaimana pun, pada tempoh ini, sebaiknya anda mengamalkan BE dengan kapsul SNE juga, yang memain peranan penting membantu merawat/memulihkan bahagian dalaman badan serta mengembalikan kesihatan selepas bersalin secara keseluruhan selain memberi manfaat yang lebih banyak dalam penyusuan kepada bayi.

4. Lelaki boleh amalkan Beautskin Essence?
-BOLEH! Ia membantu mengimbangi hormon kelelakian anda selain menjauhi kanser prostat, di mana dengan pengambilan BE ia mampu merencatkan kanser tersebut selain menguatkan sistem perkumuhan (buah pinggang) anda. Untuk LELAKI, amalkan juga kapsul SNE, ibu segala produk terbaik untuk anda..

5. Bolehkah Beutskin Essence diambil bersama supplement lain seperti kolagen, Vitamin-C atau ubat-ubatan doktor yang lain?
-Boleh, tapi bergantung kepada kesesuaian. Contohnya, jika supplement lain itu juga perlu diambil sebelum sarapan, maka ia pasti menyukarkan anda kerana BE juga perlu diambil pada masa yang sama,kan? Pastikan anda jarakkan waktu pengambilan sekurang2 nya 1 jam sebelum mengambil produk lain.

6. Berapa lama perlu amal untuk melihat hasil kecerahan kulit?
- Ini paling banyak ditanya. Semua obses untuk miliki kulit cerah berseri. Tapi sebelum itu, anda perlu fahami dulu bagaimana Beutskin Essence (BE) berfungsi dalam beberapa tahap dalam lingkungan masa tertentu. Kita rawat dalaman dahulu ok?

**Penyerapan - 100% pati tumbuhan aktif yg diserap dengan pantas ke dalam sel-sel tubuh bagi mengaktifkan fungsi2 utama sel.

**Pemulihan - Pati tumbuhan aktif dlm BE bertindak terus pada nukleus sel untuk menghasilkan enzim2 autogenus bagi memulihkan kecergasan.

**Penjanaan semula - Pati tumbuhan aktif dalam BE membekalkan nutien2 yg mencukupi kepada sel dan membantu sel2 kulit kembali sihat.

**Pengkhususan - Pati tumbuhan aktif dalam BE mula mengenal pasti dan bertindak secara khusus pada sel2 yg rosak dalam tubuh dengan menambahkan kepekatan kolagen dan membaiki struktur serat2 elastik, membolehkan kekenyalan dan keanjalan kulit dipertingkatkan.

**Pembekalan semula - Pati tumbuhan dalam BE membekalkan semula tenaga dan tahap nutrien yg diperlukan oleh sel2 kulit.

**Kebolehpercayaan - BE mengandungi 100% pati tumbuhan aktif tanpa penggunaan sebarang hormon dan oleh itu, ia tidak akan menyebabkan alergi dan kebergantungan.

Jadi kesimpulannya, jika kesemua tahap ini sudah dicapai, kesihatan dalaman dipertingkatkan, struktur kulit akan dipulihkan (jerawat, parut, pori2 terbuka, jeragat, kekusaman hilang perlahan2), maka barulah terlahir kulit halus cerah berseri! Ini semua diperolehi dalam tempoh 3-6 bulan pengambilan secara konsisten..:)

7. Jika memberhentikan pengambilan, adakah kulit yang cerah/mulus kembali menjadi gelap dan kusam?
-Dalam jangka panjang, sudah tentu ia terjadi, kerana tanpa zat2/nutrien mencukupi, kolagen semulajadi badan terbina dalam kadar perlahan dan merosot, selain pengumpulan toksin yang menghasilkan radikal bebas mempercepatkan lagi proses penuaan berlaku..

Tuesday, October 16, 2012

INFO SNE: SENGGUGUT




Semalam dapat mesej daripada customer saya, feedback positif setelah seminggu mengambil SNE Kapsul dan Excel Tea.

"Assalam!! saya dah x sakit waktu period!!X yah g klinik cucuk dan x yah makan postant!"

Alhamdulillah, masa dapat mesej ni rasa bahagia sangat. Gembira bila produk yang disyorkan berjaya menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh customer saya ni. Saya yakin SNE sangat membantu pesakit-pesakit di luar sana. Okla, jom kita telusuri maklumat tentang senggugut.



Apa itu senggugut?
Senggugut atau istilah perubatannya ialah dismenorea. Ia merujuk kepada kesakitan yang kamu alami semasa permulaan period. Ia mungkin lebih teruk semasa 2 hari pertama dan tidak semestinya akan dialami setiap kali kamu period. Untuk sesetengah gadis, mereka mengalami senggugut yang teruk manakala yang lainnya, cuma kesakitan yang agak sederhana atau sedikit.


Apa yang menyebabkan dismenorea?
Kamu mungkin mula mengalami senggugut sekitar 6 hingga 12 bulan selepas bermulanya period kamu yang pertama. Untuk sesetengah gadis lain, mereka mungkin mula mengalaminya apabila mereka berumur 20 atau 30. Kesakitan dismenorea ini adalah disebabkan pengecutan atau pergerakan kuat otot-otot uterus. Dismenorea mungkin menjadi disemenorea primer atau sekunder bergantung kepada penyebabnya:

Dismenorea Primer
Kebanyakan gadis telah mengalami senggugut bermula period pertama mereka atau sejurus selepas itu. Gadis yang mendapat period pada umur 12 atau lebih awal dan mereka yang mempunyai period lebih lama lebih berkemungkinan untuk mengalami dismenorea primer. Dismenorea jenis ini tidak disebabkan oleh penyakit lain seperti ketumbuhan abnormal ataupun jangkitan. Doktor kamu mungkin tidak akan menjumpai apa-apa yang luar biasa pada tubuh kamu semasa pemeriksaan. Sebab-sebab untuk dismenorea primer termasuklah:
Ketidakseimbangan Bahan Kimia - Oleh kerana keseimbangan merupakan perkara utama dalam mengekalkan kesihatan, ketidakseimbangan sesetengah bahan kimia di dalam tubuh kamu boleh menyebabkan dismenorea. Bahan kimia yang menyebabkan kamu senggugut adalah prostaglandin. Prostaglandin merupakan kimia yang membuatkan kita merasai kesakitan apabila ia berinteraksi dengan penghujung saraf kesakitan dalam tubuh kita.. Wanita yang mengalami dismenorea menghasilkan lebih banyak prostaglandin di dalam uterus mereka. Ini menyebabkan otot di dalam uterus mereka bergerak lebih kuat dan lebih kerap pada hari pertama period mereka. Semakin kuat pergerakan otot uterus semakin kurang darah mengalir ke kawasan itu. Kekurangan aliran darah ini menyebabkan hujung saraf di dalam uterus semakin sensitif pada kesakitan.

Genetik – Ada juga yang berkata gen mungkin memainkan peranan penting di sini. Sekiranya kamu mengalami senggugut , kakak, makcik atau ibu kamu mungkin turut sama mengalaminya.

Dismenorea Sekunder
Dismenorea Sekunder adalah apabila senggugut bermula sekitar dua tahun atau lebih selepas period pertama. Sesetengah wanita yang mengalami dismenorea jenis ini dapat diubati dengan pil penahan sakit. Dismenorea jenis ini memerlukan rawatan lanjutan oleh doktor. Dismenorea sekunder disebabkan oleh:


Apa itu endometriosis?
Wanita yang menghidap endometriosis kadang-kadang mengalami dismenorea yang amat teruk. Ia boleh berlaku setiap kali mereka period. Endometriosis terjadi apabila sebilangan kecil tisu yang menyerupai uterus tumbuh dalam struktur lain pada tubuh.
Mengapa ada wanita yang mengalami senggugut dan ada yang tidak?
Sesetengah wanita mungkin mempunyai gen yang menyebabkan mereka lebih terdedah kepada dismenorea. Beberapa kajian menunjukkan gen merupakan faktor utama. Gen membuatkan seseorang mengalami tahap dismenorea yang berlainan. Faktor lain seperti diet dan suasana persekitaran juga memainkan peranan. Diet yang berlemak, rendah protein dan rendah serat boleh meninggikan risiko untuk kamu mengalami senggugut. Pengambilan gula yang banyak dan alkohol serta kopi semasa kamu period boleh mengakibatkan dismenorea. Wanita yang merokok lebih berisiko untuk mengalami dismenorea berbanding yang tidak merokok. Rehat yang tidak mencukupi dan tekanan yang tinggi di tempat kerja dan sekolah boleh mengganggu keseimbangan bahan kimia di dalam badan kamu seterusnya mengakibatkan dismenorea.


Terdapat banyak faktor yang boleh menyebabkan dismenorea. Ada faktor yang tidak dapat dielak seperti gen tetapi faktor lain seperti diet boleh diubah. Jadi, sebenarnya senggugut boleh dicegah atau setidak-tidaknya boleh mengurangkan kesakitan dan ketidakselesaan dengan mengamalkan gaya hidup sihat.

Saya telah mengalami dismenorea sejak lima tahun dahulu semasa saya berumur 13 tahun. Perlukah saya berjumpa doktor?
Sekiranya kamu mengalami dismenorea sejak pertama kali kamu period, besar kemungkinan ianya adalah dismenorea primer. Jadi kamu tidak perlu berjumpa doktor. Dismenorea primer boleh mengakibatkan:
  • Kekejangan. Bahagian bawah perut kamu mungkin terasa seperti dipulas atau dipintal.
  • Sakit kepala yang berdenyut-denyut
  • Muntah atau mual/loya
  • Sakit kaki dan bahagian belakang badan
  • Pergerakan usus yang tidak sekata
  • Pitam
Kesakitan Dismenorea: Bila perlu berjumpa doktor
Sakit tidak didapat dijangka. Siapa yang mahu sakit? Tetapi kesakitan yang kamu rasai kerana dismenorea boleh membantu kamu memahami apa penyebabnya. Jadi sila beri perhatian!
Kamu akan tahu yang kamu mengalami dismenorea primer apabila:
  • Kesakitan telah mula dirasai sejak pertama kali kamu period atau 6 hingga 12 bulan selepas itu.
  • Kesakitan mula dirasai beberapa jam sebelum atau sejurus selepas permulaan period.
  • Dua hari pertama haid adalah paling sakit.
  • Kesakitan mungkin akan hilang 2 atau 3 hari selepas permulaan period.
  • Kesakitan mungkin dirasai di bahagian belakang badan, peha dan kaki.
Jika kesakitan bermula beberapa hari sebelum permulaan period dan berpanjangan selama 3 hari, dan dengan dismenorea kamu juga menyedari beberapa benjolan di dalam abdomen, frequentmuntah yang kerap, dan perubahan dalam aliran haid, eloklah berjumpa doktor. Sekiranya kamu aktif dalam aktiviti seks dan mengalami kesakitan semasa melakukan seks, kamu harus mendapatkan pemeriksaan doktor.
Adakah saya akan mengalami senggugut selama-lamanya?
Adalah lebih elok sekiranya kamu tahu yang kamu mengalami dismenorea primer atau sekunder. Dismenorea primer terjadi kepada wanita yang ovarinya hanya mengeluarkan sebiji telur setiap bulan. Golongan wanita ini mempunyai kitaran haid yang normal dan akan period setiap bulan. Sesetengah perempuan akan berhenti mengalami dismenorea primer apabila mereka semakin dewasa dan mempunyai anak. Apabila kamu semakin tua dan tubuh kamu berhenti mengeluarkan hormon yang cukup seperti estrogen dan progestrone, kamu tidak akan mengalami period lagi. Ketika ini, dismenorea primer juga akan hilang. Maknanya kamu tidak akan menderita selama-lamanya!


Apabila dikesan yang dismenorea kamu disebabkan jangkitan atau pertumbuhan tidak normal seperti sista atau polips, jadi ia harus dirawat terlebih dahulu oleh doktor. Sebaik sahaja penyebab disemenorea sekunder dirawat, kesakitan mungkin berkurangan atau hilang.

Bolehkah dismenorea dicegah?
Bagi dismenorea primer, doktor akan memberi rawatan seperti pil perancang dan pil penahan sakit. Kamu boleh mengurangkan kesakitan atau kekerapannya dengan hidup secara sihat. Beberapa langkah untuk panduan kamu:
  • Perbaiki diet kamu: Jangan cuba untuk hilangkan berat badan secara drastik. Makan makanan yang mengandungi banyak protein dan tinggi kandungan seratnya. Makan banyak sayur-sayuran, kekacang, ikan salmon, ikan sardin dan parsli.
  • Kurangkan garam.
  • Variasikan pilihan minuman kamu: Banyakkan minum jus buah-buahan. Ia lebih enak dan sihat berbanding aiskrim atau minuman berkarbonat. Elakkan teh, kopi dan minuman beralkohol beberapa hari sebelum period kamu.
  • Ambil Vitamin Tambahan. Ambil Vitamin B dan E. Kamu juga boleh menambah magnesium dan kalsium dalam diet kamu. Beritahu doktor kamu sebelum mengambil sebarang vitamin. Sesetengah vitamin boleh bertindak balas dengan ubat-ubatan kamu yang lain dan mengakibatkan kesan sampingan jika diambil berlebihan.
  • Bagaimana dengan lemak yang berkualiti? Ya! Banyakkan makan salmon dan tuna. Ia mengandungi lemak asid omega 3 yang tinggi dan boleh mengurangkan kesakitan dismenorea.
  • Kekal aktif. Kamu boleh meneruskan aktiviti harian dan kekal cergas semasa kamu didatangi period. Joging dan berjalan bersiar-siar juga membantu. Kamu boleh meluangkan masa sekurang-kurangnya sejam untuk bersenam. Bersenam telah terbukti dapat mengurangkan kesakitan dismenorea.
  • Berhenti merokok
  • Tenangkan fikiran. Belajar untuk meditasi. Kamu juga boleh mendengar lagu atau meluangkan masa bersama keluarga dan rakan-rakan dengan menonton filem kelakar. Bergelak ketawa juga dapat menenangkan urat saraf.
sumber: Kotex

Saya mengesyorkan:
  1. SNE Kapsul
  2. Excel Tea
  3. Beutskin
Anda turut bermasalah senggugut? Hubungi saya segera! 0134444407

INFO SNE: BAHAYA ANTIBIOTIK

Doktor selalu bagi kita antibiotik dan suruh kita makan sampai habes kan? Kesian doktor, walaupon dia tahu bahaya antibiotik kepada manusia, tapi dah tugas dia kena zip mulut daripada mendedahkan hal sebenar. Begitu jugak dengan bahaya ubat tahan sakit, paracetamol dan sebagainya. Ubat-ubatan barat tercipta daripada bahan-bahan kimia yang memudaratkan kesihatan manusia dalam jangka masa panjang. Ubat-ubatan hanyalah membantu mengurangkan atau menghilangkan simptom kesakitan dan tidak sama sekali menyembuhkan! Kali ini ialah perkongsian tentang bahaya antibiotik untuk kita semua buka mata dan buka minda betapa terancamnya kehidupan kita, ibarat harapkan pagar, pagar makan padi! sumber: DR Azwan

Antibiotik hanya berkesan untuk membunuh bakteria dan bukan virus. Virus biasanya menyebabkan batuk, sakit tekak, selsema dan sakit badan. 80% sakit tekak dan selsema adalah disebabkan virus. Virus biasanya akan hilang dengan sendirinya selama 7 hari hingga 14 hari walaupun tanpa penggunaan antibiotik.
Antibiotik Seperti Harimau Hilang Taring?
Apabila antibiotik diambil dan digunakan sewenang-wenangnya, maka Bakteria yang tidak terbunuh oleh antibiotik akan menjalani mutasi. Ia menjadi kebal dan semakin kuat sehingga antibiotik yang kuat tadi semakin hilang belangnya.
Antibiotik sebagai bom nuklear?
Bukan semua bakteria di dalam badan adalah jahat. Bakteria baik di dalam usus sebagai contoh lactobacillus, memenuhi usus supaya bakteria jahat seperti Clostridium Difficile tidak dapat memenuhi ruang tersebut. Begitu juga contohnya dengan kawasan vagina wanita. Bakteria baik yang terbunuh boleh menyebabkan “candida”, sejenis kulat senang membiak di kawasan itu.
Malangnya, antibiotik tidak mengenal musuh. Ia seperti sebuah BOM NUKLEAR. Kawan atau lawan, semuanya disapu, disembelih dan dibunuh dengan kejam. Pembunuhan beramai-ramai tanpa belas kasihan ini ternyata membawa padah. Selepas tiada lagi bakteria yang baik, maka bakteria yang jahat akan bermaharajalela. Jadilah episod cerita koboi bila sherif dah tak ada.
Perlu diberitahu di sini… Ubat antibiotik bukanlah ubat demam, atau selsema atau ubat sakit perut. Ia adalah untuk membunuh bakteria dan . Kalau demam, makanlah ubat demam dan kalau selsema makanlah ubat selsema. Antibiotik digunakan sekiranya terdapat jangkitan bakteria.
Kenapa Antibiotik Digunakan Sewenang-Wenangnya?
  • Satunya mungkin tidak beberapa yakin kepada diagnosis yang dibuat. Terdapat garisan di antara jangkitan bakteria dan virus. Mungkin garisan itu sukar dibezakan untuk sesetengah pesakit.
  • Untuk mengelakkan secondary infection. Jangkitan bakteria di atas jangkitan virus yang sedia ada. (ini alasan yang baik bagi doktor untuk menjual antibiotik)
  • Menghindarkan persepsi buruk pesakit kepada doktor dan klinik. Kalau anda nak tahu, ada jenis pesakit yang mempunyai tanggapan buruk kepada doktor yang tak mahu memberikan antibiotik. “Apalah ini doktor, tarak bagi antibiotik, next time tarak mau datang sini lagi”. atau “ini klinik tak bagus, takda bagi antibiotik”. Hilang seorang pelanggan…
  • Meningkatkan keuntungan dengan memberi antibiotik. Ya, jualan antibiotik boleh menguntungkan. Itu sebab ramai doktor swasta akan memberi antibiotik walaupun dengan sebab-sebab yang tidak logik.
Pesakit juga bersalah di dalam hal ini. Menurut beliau sudah banyak kali menceritakan ada ibu bapa yang terlalu menekan doktor untuk memberi antibiotik. Ada yang masam mencuka bila tak bagi antibiotik. Padahal anak tak ada demam pun, atau hanya sedikit selsema. Jikalau ibu bapa tahu betapa teruknya kesan Steven Johson Syndrome, sejenis lecuran kulit disebabkan alahan antibiotik pasti anda lebih berhati-hati.
“Anak saya takkan baik kalau tak diberi antibiotik”. Ini adalah ayat cliche untuk ibu ayah yang selalu bagi anaknya antibiotik walaupun sedikit demam.

Info SNE: Kita doktor terbaik... bertindak cepat!!





Badan kita tak pandai nak jerit sound kita bagitaw "aku tengah sakit ni!" Waima doktor pon tak taw, tak percaya? Skrip doktor "Ye encik, encik sakit apa?" Kan?? Kita adalah doktor yang terbaik di dunia! Cuma kita tak tahu, tak nak ambil tahu, tahu tapi buat-buat tak tahu. Contoh mudah, apabila bangun dari tidur. Badan rasa sakit-sakit, maknanya tekanan darah kita meningkat tapi belumlah sampai tahap darah tinggi dan tubuh memberikan signal kepada kita supaya kurangkan makanan berkolestrol. Tapi kita tak tahu, kita main bedal makanan-makanan enak yang "indah khabar dari rupa".



Penyakit akan menyerang kita dengan berperingkat:
Peringkat pertama : ASAS, badan kita bertoksik. Toksik ialah sesuatu yang tidak diperlukan oleh tubuh badan. Yang masuk ke dalam sistem badan banyak tapi yang keluar dari badan sedikit. Lama kelamaan toksik ini akan bertimbun, sikit-sikit lama-lama membukit. Kan?

Peringkat kedua: PERTENGAHAN, badan mula terasa sakit. Pening-pening, lesu-lesu, nyilu-nyilu dan macam-macam lagi.


Peringkat terakhir : KRITIKAL, barulah kita rasa nyawa macam dah di hujung tanduk. Yang berharta, anak bini dah mula suruh sign wasiat. Yang tak berharta, kita senaraikan hutang piutang untuk anak bini. Inikah yang kita mahukan?



Pengamal perubatan hanya mampu mengesan ketidakseimbangan dan ketidaknormalan badan kita hanya di peringkat kedua dan ketiga. Peringkat pertama hanya kita yang perlu menyedari betapa kita mengumpul toksik bertan-tan sepanjang umur kita. Tak kumpul? okay, mungkin anda memakan sayuran segar di kebun anda sendiri yang dibaja dengan baja tahi ayam atau anda menternak ayam dan menjala ikan di lautan sendiri atau mungkin anda menyedut udara khas untuk anda yang sangat bersih atau anda memang menyukat sebanyak mana toksik masuk dan sebanyak mana toksik keluar selepas anda bersenam. Mungkin :)

Betullah kan kata orang, kita hanya akan menghargai apabila kita sudah kehilangan.

SNE Testimoni : Kecederaan otak semasa bayi

* Testimoni ini saya perolehi daripada salah seorang agen SNE.


Assalammualaikum wbt.
Anak-anak adalah harga paling berharga kepada semua yang bergelar ibu dan bapa. Setiap pasangan mempunyai impian memiliki anak yang sihat tubuh badan dan normal seperti anak-anak orang lain. Tetapi ketentuan ALLAH SWT sebagai ujian, dianugerahkan anak-anak istimewa. Samaada sejak lahir atau kesan akibat demam panas ketika anak-anak kecil dahulu. Alhamdulillah, saya diberi peluang membantu seorang OKU akibat demam panas sewaktu beliau kecil dahulu. Kini umur beliau sudah 26 tahun dan sepanjang hayat akan bergantung kepada kerusi roda. Beliau boleh berjalan sekejap menggunakan tongkat atau kerusi kerana kakinya lemah dan tidak kuat menampung berat badannya. Tetapi saya di sini saya tidak boleh menunjukkan gambar beliau kerana menjaga sensitiviti beliau. Beliau diberikan SNE Kapsul dan Wis-D Essence dan alhamdulillah, beliau sendiri menyatakan perubahan dimana dia bertenaga dan kakinya makin kuat sedikit.

Untuk entry kali ini, saya berkongsi dengan anda tentang seorang kanak-kanak yang menderita selama 6 tahun. Terlantar, tidak boleh duduk & bangun, tidak boleh mendengar dan tidak mampu mengeluarkan air mata. Kisahnya, beliau jatuh terhempas semasa bayi kerana penjaganya melambung-lambung adik ini ke udara dan malang tidak berbau terlepas dari tangan dan terhempas ke lantai. Cuba anda bayangkan, dan akibatnya otaknya mengalami kerosakan. Ketika berumur 6 tahun ini, doktor menyatakan kepada nenek nya bahawa dia tidak lagi mampu diselamatkan kerana otaknya semakin hari semakin mengecut dan rosak. Doktor menyatakan kanak-kanak malang ini hanya mempunyai hayat selama 2 bulan sahaja. Namun takdir ALLAH mengatasi segala-galanya, neneknya berjumpa dengan sahabat saya Sheli dan disyorkan mengambil SNE dan Wis-D untuk pembaikan saraf dan otak. Mereka orang kampung, yang cuma menoreh getah tetapi harga produk ini bukan halangan kerana nilainya lebih kecil berbanding nilai nyawa dan keyakinan yang tinggi akan keberkesanannya. Alhamdulillah, selepas 2 minggu kanak-kanak ini menunjukkan perubahan yang sangat prositif. Jika dulu kanak-kanak ini tidak mendengar, sekarang sudu jatuh di dapur pon dia telah memberikan reaksi. Jika dulu hanya kedengaran suara meraung tanpa air mata, kini air matanya terembes kembali. Subhanallah. Ketika di awal rawatan, kanak-kanak ini mengalami sawan kerana saraf-saraf mula bersambung. Bayangkan selama hayat kanak-kanak ini sejak peristiwa malang tersebut, dia tidak pernah mengalami sawan kerana telah diberikan dadah sepanjang rawatannya di hospital. Saya sertakan gambar kanak-kanak ini untuk anda;

Nama:Mohammad Haikal b Md Jeffry
Umur: 6 tahun
Tempat: Kg Tawai, Grik Perak

Sebelum: Kaki dan tangan kaku seperti ini. Tidak boleh diluruskan.

Selepas 2 minggu: Kaki sudah boleh diluruskan sedikit.



Kes yang ke dua, saya tidak ada maklumat lengkap. Cuma saya boleh berkongsi gambar. Khabarnya adik ini mengalami osteoporosis. Kerapuhan tulang kan? Saya ingat orang dewasa je berisiko, hmm. Lihat selepas mengambil produk SNE, kakinya boleh diluruskan dan kesihatannya bertambah baik.



Tuesday, October 9, 2012



KAMI SEDANG MENCARI AGEN DI SELURUH MALAYSIA, SABAH, SARAWAK, SINGAPORE DAN JUGA BRUNEI.

HUBUNGI SAYA :

SMS/WHATSAPP
013 4444407

Saturday, September 29, 2012

INFO TERKINI MENGENAI SNE


INFO TERKINI MENGENAI SNE





TERBARU STACY PN DH GUNA PRODUK SNE 

ANTARA PRODUK YANG DI AMALKAN OLEH STACY DAN ADIRA ADALAH
1. BEUTSKIN ESSENCE (BE)
2. SNE KAPSUL
3. EXCEL TEA

Sesiapa yg inginkan kulit seperti ADIRA AF,STACY,HELIZA HELMI jangan lepaskan peluang utk mencuba produk SNE yg tgh hot dn meletop ni yaitu SNE kapsul,BEUTSKIN dn EXCEL TEA...ia merawat diri anda dari dlm dn luaran sekali dn hasilnya dh terbukti kini sgt he...
bat..ANDA SEHAT ANDA CANTEK!!!! utk mendapatkan produk2 tersebut boleh pm atau call (013 4444407 / 0137856411 ) skrg....cepat jgn biarkn diri anda kusam dn tidak bermaya khas bg kaum wanita yg bermasalah dr dlman dn luaran...lebih BONUS bg yg sehat kulit akan mulus,berseri,licin,putih dn gebuusssss...jgn tunggu lama2 order cepat..3 PRODUCT NI KESAN MELETUPS SEAWAL 1WEEK
 BEUTSKIN ESSENCE RM240.00 (BRUNEI USD105.00)
SNE KAPSUL RM220.00 (BRUNEI USD95.00)
EXCEL TEA RM90.00 (BRUNEI USD45.00)

Thursday, September 27, 2012

Sakit sendi tulang, letih dan lenguh-lenguh badan

Sakit sendi tulang, letih dan lenguh-lenguh badan




Info SNE : Penyakit lelah atau asma


Info SNE : Penyakit lelah atau asma



Mesti anda semua fimiliar dengan benda ini kan? Teman baik kepada penghidap asma, inhaler. Penyakit asma mengundang ketidakselesaan kepada pernafasan penghidapnya, nafas mereka pendek-pendek dan apabila aktif sedikit pasti akan tercungap-cungap menyedut oksigen. Penyakit asma adalah suatu keadaan di mana saluran nafas mengalami penyempitan kerana keadaanya yang hiperaktif terhadap rangsangan tertentu yang menyebabkan keradangan. Dalam penyakit asma, terdapat radangan (inflammation) dan pembengkakan pada lapisan salur pernafasan, peningkatan jumlah pengeluaran mukus dan juga penyempitan otot pada dinding salur pernafasan, di mana kesemua ini menyebabkan kurangnya keluar masuk udara dari paru-paru.



Punca-punca penyakit asma (sumber: DRZAKI):
  1. Jangkitan kuman, terutamanya selsema dan demam
  2. Alergi (bulu haiwan, habuk dll)
  3. Asao rokok (atau asap-asap toksik yang lain)
  4. Perubahan cuaca atau suhu yang mendadak
  5. Iritasi dari bahan dari tempat pekerjaan (habuk kayu, bahan chemical, spray cat dll)
  6. Ubat-ubatan (aspirin, ubat jantung dll)
  7. Sesetengah permakanan dan bahan pengawet makanan
  8. Senaman terutamanya dalam cuaca yang sejuk
  9. Stress, emosi.

Tanda-tanda biasa (sumber: Klik4sihat)
  1. Pernafasan yang pendek
  2. Sakit dada
  3. Sukar untuk tidur kerana permasalahan pada pernafasan yang pendek, batuk atau desahan.
  4. Bunyi desahan (seakan siulan) yang kuat ketika menghembuskan nafas sehingga boleh didengar.
  5. Batuk dan desahan yang menjadi lebih teruk ketika dijangkiti virus pada sistem pernafasan seperti selsema mahupun demam.
Tanda-tanda asma mungkin bertambah teruk:
  1. makin kerap diserang asma
  2. kerap kali memerlukan alat untuk mengendurkan otot-otot pada laluan pernafasan (inhaler)
Untuk rawatan asma, SNE  mengesyorkan pengambilan:
  1. SNE Kapsul
  2. Seabuck Aktif
InsyaALLAH, melalui testimoni pesakit di mana beliau yang sebelum ini memerlukan 2 dos inhaler setiap hari sembuh sepenuhnya daripada asma setelah hanya sebulan memakan produk SNE. 

Sana Sini Beutskin Essence.... nak tahu kenapa?


Beutskin Essence

* Antara artis yg mengamalkan BE ini ialah Adira AF, 

500mg x 60 capsules
No.Pendaftaran KKM: MAL08031430TR

HALAL
Boleh: Diambil seawal umur 13 tahun

Boleh : Ibu2 yang menyusu baby dan juga yang dalam pantang
Tidak Boleh: Diambil oleh wanita mengandung
Cara makan: 2 biji sehari (sblm sarapan / sblm tidur) atau
: 4 biji sehari (siang & malam)
Tiada pantang larang, tiada kesan yg merbahaya, tidak merosakkan buah pinggang, selamat diambil dan jika mengambil sebarang supplement hendaklah makan 1jam sebelum makan supplement/mknn (Diambil semasa perut kosong)


Kandungan: Pati Tomato (Lycopene), Kudzu Tropika Radix Puerariae Lobata, Grape Seed Oil, Lycopene, Pine Nut Oil, Beeswax DAN Minyak Biji Seabuckthorn

8 FAKTOR UTAMA
1. Menyingkirkan toksin & mencantikan kulit
2. Mengembalikan kelembutan dan keanjalan kulit serta tubuh
3. Mengalakkan pertumbuhan sel-sel baru dalam badan
4. Menstabilkan fungsi hati, buah pinggang dan ovari
5. Anti-pernuaan dan mengurangkan kedut halus
6. Warna kulit rata dan memutihkan pigmen
7. Menguatkan fungsi lindung-diri kulit.
8. MENGANJALKAN BREAST DAN PUNGGUNG DISAMPING MEMERAHKN PUTING

Beutskin Essence dirumus dengan menggunakan ramuan platinum daripada esens tumbuhan yang unik dan digabung dengan penggunaan teknik ekstraksi supercritical CO2, berupaya menguraikan melanin dan pigmen kuning pada kulit dengan cepat demi memutihkan dan memperbaharui sel badan secara keseluruhan. Ia menggalakkan metabolisme sel dari dalam ke luaran supaya membolehkan badan menjadi lebih sihat dan memperolehi kulit yang lebih cerah. Ia juga membebaskan enzim-enzim aktif sel, berkesan untuk menghalang aktiviti penyahasilan dan meningkatkan tenaga sel supaya tisu kulit seluruh badan berfungsi dengan normal.

KESAN-KESAN SELEPAS PENGGUNAAN BEUTSKIN ESSENCE

3 hari
- Menstabilkan fungsi hati dan buah pinggang, kadar peneutralan toksin dalam badan meningkat dengan nyata sekali, kekangan kapilari darah meningkat, hemoglobin meningkat dengan nyata, ketidakseimbangan ’qi’ dan darah dapat diperbaiki dan memulihkan daya.

10 hari
- Keadaan fizikal bertambah baik, sebahagian toksin dalam hati, buah pinggang dan darah dapat disingkirkan, keupayaan anti-pengoksidaan dalam badan meningkat, kapilari darah menjadi lebih lembut, memulihkan dan meningkatkan kekenyalan dinding darah pada masa yang sama menyelaras fungsi ovari.

30 hari
- Toksin pada organ dalaman badan dapat disingkirkan lalu dipenuhi dengan bekalan nutrien yang diperlukan, keupayaan baik-diri kulit dipulihkan dan ditingkatkan, fungsi peredaran mikro pada kulit diselaraskan secara efektif.

60 hari
- Meningkatkan liang-diri kulit, keupayaan daya penahanan kulit meningkat, fungsi endokrin bertambah baik dan teratur, perubahan daripada kulit yang berwarna kuning gelap kepada kulit cerah berseri-seri.

90 hari
- Lebihan lipofusin dan radikal bebas dalam badan disingkirkan, sel-sel menjadi aktif dan keanjalan kulit dipulihkan lalu mengembalikan wajah yang cantik dan kelihatan muda.

Penggunaan jangka masa panjang :-
- Metabolisme badan berada dalam keadaan peredaran yang baik, kulit menjadi lembut, licin, sihat, cerah, cantik dan sempurna.

APAKAH YANG KAUM WANITA TAKUTKAN?
Selepas tempoh baligh, seorang wanita akan melangkah ke alam perkahwinan, keibuan dan menopaus.
Setiap hari, wanita moden perlu mengendalikan pelbagai tanggungjawab di antara kerjaya, keluarga dan masa peribadinya. Selain daripada berusaha dalam kerjayanya, mereka turut memainkan peranan sebagai seorang isteri dan ibu, prihatin terhadap pendidikan anak-anak serta pelbagai perkara remeh yang lain, lalu kerap mengabaikan perihal penjagaan kesihatan diri sendiri!
Akibatnya, kesihatan mereka semakin merosot dan muncullah pelbagai simptom. Contohnya, ketidaksamaan endokrin menyebabkan obesiti, gangguan haid (dismenorea, amenorea, haid tidak tetap), simpton klimakterik (insomnia, panas baran, pempigmenan atau kemunculan plak senil) dan masalah-masalah lain berkait kesihatan wanita.
Oleh itu, mencari produk yang dapat melegakan masalah kesihatan wanita merupakan perkara yang sangat penting!

BEUTSKIN ESSENCE yang diformulasi berasaskan 5 teori, di samping menggunakan seabuckthorn yang ajaib sebagai bahan utamanya merupakan berita baik untuk kaum hawa.

BEUTSKIN ESSENCE membekalkan sel kita dengan nutrien yang mencukupi untuk mengaktifkan sel, menyelaraskan sistem endokrin, mencegah dan melegakan ketakseimbangan hormon. Ia juga menentang radikal bebas demi mencegah kerosakan yang diakibatkan ancaman radikal bebas kepada sel badan dan meningkatkan sistem imun dengan menangkis serangan bakteria dan virus, serta membaiki keadaan penyakit genetik.

Kaum wanita, anda harus menjaga kesihatan anda, agar anda sihat walafiat dan mendapat menjaga kesejahteraan orang yang disayangi, serta menjalankan tanggungjawab anda sebagai seorang isteri, ibu dan wanita berkaliber dengan sepenuh hati.DAN Y PALING PENTING CANTIK LG MENAWAN DGN KULIT Y PUTIH MELEPAK.

INFO HEBAT YG PERLU ANDA TAHU LAGI MENGENAI bEUTSKIN eSSENCE

Beutskin Essence bkn shj utk utk dptkan kulit putih kemerahan seluruh bdn..tetapi byk khasiat lain yg perlu anda tahu seperti....
**jika ibu2 yg breastfeed..ia akn perbanykkan susu bdn
** ia bagus utk dalaman wanita seluruh bdn

**ibu2 yang berada di dalam pantang juga boleh amalkan Beutskin Essence +Sne kapsul
** ia juga blh mengetatkan Miss V kita...mlh mencantikkan nya seperti anak dara bg yg dah kawin n yg ada anak...
** ia blh tegang n montokkan breast....
** ia blh firmingkan muka ...n tiada lg dagu berlapis n pipi jatuh..malah pipi akn naik gebu spt dicucuk botox
** ia juga menambahkan rangsangan seksual bg suami isteri
**ia juga menaikkan peranakkan/rahim wanita yg jatuh...
** ia juga minghilang/memudarkan kesan jerawat/jeragat..mlh wajah akn berseri2 dan cantik.....
dan byk lgi....dgn kt..mkn ni +sne kapsul dah mengcukupi bg segalanya..x perlu lg product2 lain.......

ukt kesan yg lg bagus amalkannya sekurang-kurangnya 3 bulan berturut bersama SNE kapsul.
 

SNE Testimoni : Strok & Masalah bercakap

Nama: Ghazali bin Mohamad Ali
Umur: 72 tahun
Tempat : Enggor, Perak
Penyakit : Strok, masalah bercakap, masalah ingatan
Menderita ; 2 tahun
Rawatan:
SNE Kapsul (2 biji pagi, tengahari, malam), Artercardy Essence (3 biji pagi, malam), Wis-D (2 biji malam), Seabuck Active.


Terlantar

Pakcik dah boleh keluar jenjalan (:

Hubungi saya untuk maklumat lanjut: 0137856411 / 0134444407 (Suhaila)