Saturday, September 29, 2012

INFO TERKINI MENGENAI SNE


INFO TERKINI MENGENAI SNE





TERBARU STACY PN DH GUNA PRODUK SNE 

ANTARA PRODUK YANG DI AMALKAN OLEH STACY DAN ADIRA ADALAH
1. BEUTSKIN ESSENCE (BE)
2. SNE KAPSUL
3. EXCEL TEA

Sesiapa yg inginkan kulit seperti ADIRA AF,STACY,HELIZA HELMI jangan lepaskan peluang utk mencuba produk SNE yg tgh hot dn meletop ni yaitu SNE kapsul,BEUTSKIN dn EXCEL TEA...ia merawat diri anda dari dlm dn luaran sekali dn hasilnya dh terbukti kini sgt he...
bat..ANDA SEHAT ANDA CANTEK!!!! utk mendapatkan produk2 tersebut boleh pm atau call (013 4444407 / 0137856411 ) skrg....cepat jgn biarkn diri anda kusam dn tidak bermaya khas bg kaum wanita yg bermasalah dr dlman dn luaran...lebih BONUS bg yg sehat kulit akan mulus,berseri,licin,putih dn gebuusssss...jgn tunggu lama2 order cepat..3 PRODUCT NI KESAN MELETUPS SEAWAL 1WEEK
 BEUTSKIN ESSENCE RM240.00 (BRUNEI USD105.00)
SNE KAPSUL RM220.00 (BRUNEI USD95.00)
EXCEL TEA RM90.00 (BRUNEI USD45.00)

Thursday, September 27, 2012

Sakit sendi tulang, letih dan lenguh-lenguh badan

Sakit sendi tulang, letih dan lenguh-lenguh badan




Info SNE : Penyakit lelah atau asma


Info SNE : Penyakit lelah atau asma



Mesti anda semua fimiliar dengan benda ini kan? Teman baik kepada penghidap asma, inhaler. Penyakit asma mengundang ketidakselesaan kepada pernafasan penghidapnya, nafas mereka pendek-pendek dan apabila aktif sedikit pasti akan tercungap-cungap menyedut oksigen. Penyakit asma adalah suatu keadaan di mana saluran nafas mengalami penyempitan kerana keadaanya yang hiperaktif terhadap rangsangan tertentu yang menyebabkan keradangan. Dalam penyakit asma, terdapat radangan (inflammation) dan pembengkakan pada lapisan salur pernafasan, peningkatan jumlah pengeluaran mukus dan juga penyempitan otot pada dinding salur pernafasan, di mana kesemua ini menyebabkan kurangnya keluar masuk udara dari paru-paru.



Punca-punca penyakit asma (sumber: DRZAKI):
  1. Jangkitan kuman, terutamanya selsema dan demam
  2. Alergi (bulu haiwan, habuk dll)
  3. Asao rokok (atau asap-asap toksik yang lain)
  4. Perubahan cuaca atau suhu yang mendadak
  5. Iritasi dari bahan dari tempat pekerjaan (habuk kayu, bahan chemical, spray cat dll)
  6. Ubat-ubatan (aspirin, ubat jantung dll)
  7. Sesetengah permakanan dan bahan pengawet makanan
  8. Senaman terutamanya dalam cuaca yang sejuk
  9. Stress, emosi.

Tanda-tanda biasa (sumber: Klik4sihat)
  1. Pernafasan yang pendek
  2. Sakit dada
  3. Sukar untuk tidur kerana permasalahan pada pernafasan yang pendek, batuk atau desahan.
  4. Bunyi desahan (seakan siulan) yang kuat ketika menghembuskan nafas sehingga boleh didengar.
  5. Batuk dan desahan yang menjadi lebih teruk ketika dijangkiti virus pada sistem pernafasan seperti selsema mahupun demam.
Tanda-tanda asma mungkin bertambah teruk:
  1. makin kerap diserang asma
  2. kerap kali memerlukan alat untuk mengendurkan otot-otot pada laluan pernafasan (inhaler)
Untuk rawatan asma, SNE  mengesyorkan pengambilan:
  1. SNE Kapsul
  2. Seabuck Aktif
InsyaALLAH, melalui testimoni pesakit di mana beliau yang sebelum ini memerlukan 2 dos inhaler setiap hari sembuh sepenuhnya daripada asma setelah hanya sebulan memakan produk SNE. 

Sana Sini Beutskin Essence.... nak tahu kenapa?


Beutskin Essence

* Antara artis yg mengamalkan BE ini ialah Adira AF, 

500mg x 60 capsules
No.Pendaftaran KKM: MAL08031430TR

HALAL
Boleh: Diambil seawal umur 13 tahun

Boleh : Ibu2 yang menyusu baby dan juga yang dalam pantang
Tidak Boleh: Diambil oleh wanita mengandung
Cara makan: 2 biji sehari (sblm sarapan / sblm tidur) atau
: 4 biji sehari (siang & malam)
Tiada pantang larang, tiada kesan yg merbahaya, tidak merosakkan buah pinggang, selamat diambil dan jika mengambil sebarang supplement hendaklah makan 1jam sebelum makan supplement/mknn (Diambil semasa perut kosong)


Kandungan: Pati Tomato (Lycopene), Kudzu Tropika Radix Puerariae Lobata, Grape Seed Oil, Lycopene, Pine Nut Oil, Beeswax DAN Minyak Biji Seabuckthorn

8 FAKTOR UTAMA
1. Menyingkirkan toksin & mencantikan kulit
2. Mengembalikan kelembutan dan keanjalan kulit serta tubuh
3. Mengalakkan pertumbuhan sel-sel baru dalam badan
4. Menstabilkan fungsi hati, buah pinggang dan ovari
5. Anti-pernuaan dan mengurangkan kedut halus
6. Warna kulit rata dan memutihkan pigmen
7. Menguatkan fungsi lindung-diri kulit.
8. MENGANJALKAN BREAST DAN PUNGGUNG DISAMPING MEMERAHKN PUTING

Beutskin Essence dirumus dengan menggunakan ramuan platinum daripada esens tumbuhan yang unik dan digabung dengan penggunaan teknik ekstraksi supercritical CO2, berupaya menguraikan melanin dan pigmen kuning pada kulit dengan cepat demi memutihkan dan memperbaharui sel badan secara keseluruhan. Ia menggalakkan metabolisme sel dari dalam ke luaran supaya membolehkan badan menjadi lebih sihat dan memperolehi kulit yang lebih cerah. Ia juga membebaskan enzim-enzim aktif sel, berkesan untuk menghalang aktiviti penyahasilan dan meningkatkan tenaga sel supaya tisu kulit seluruh badan berfungsi dengan normal.

KESAN-KESAN SELEPAS PENGGUNAAN BEUTSKIN ESSENCE

3 hari
- Menstabilkan fungsi hati dan buah pinggang, kadar peneutralan toksin dalam badan meningkat dengan nyata sekali, kekangan kapilari darah meningkat, hemoglobin meningkat dengan nyata, ketidakseimbangan ’qi’ dan darah dapat diperbaiki dan memulihkan daya.

10 hari
- Keadaan fizikal bertambah baik, sebahagian toksin dalam hati, buah pinggang dan darah dapat disingkirkan, keupayaan anti-pengoksidaan dalam badan meningkat, kapilari darah menjadi lebih lembut, memulihkan dan meningkatkan kekenyalan dinding darah pada masa yang sama menyelaras fungsi ovari.

30 hari
- Toksin pada organ dalaman badan dapat disingkirkan lalu dipenuhi dengan bekalan nutrien yang diperlukan, keupayaan baik-diri kulit dipulihkan dan ditingkatkan, fungsi peredaran mikro pada kulit diselaraskan secara efektif.

60 hari
- Meningkatkan liang-diri kulit, keupayaan daya penahanan kulit meningkat, fungsi endokrin bertambah baik dan teratur, perubahan daripada kulit yang berwarna kuning gelap kepada kulit cerah berseri-seri.

90 hari
- Lebihan lipofusin dan radikal bebas dalam badan disingkirkan, sel-sel menjadi aktif dan keanjalan kulit dipulihkan lalu mengembalikan wajah yang cantik dan kelihatan muda.

Penggunaan jangka masa panjang :-
- Metabolisme badan berada dalam keadaan peredaran yang baik, kulit menjadi lembut, licin, sihat, cerah, cantik dan sempurna.

APAKAH YANG KAUM WANITA TAKUTKAN?
Selepas tempoh baligh, seorang wanita akan melangkah ke alam perkahwinan, keibuan dan menopaus.
Setiap hari, wanita moden perlu mengendalikan pelbagai tanggungjawab di antara kerjaya, keluarga dan masa peribadinya. Selain daripada berusaha dalam kerjayanya, mereka turut memainkan peranan sebagai seorang isteri dan ibu, prihatin terhadap pendidikan anak-anak serta pelbagai perkara remeh yang lain, lalu kerap mengabaikan perihal penjagaan kesihatan diri sendiri!
Akibatnya, kesihatan mereka semakin merosot dan muncullah pelbagai simptom. Contohnya, ketidaksamaan endokrin menyebabkan obesiti, gangguan haid (dismenorea, amenorea, haid tidak tetap), simpton klimakterik (insomnia, panas baran, pempigmenan atau kemunculan plak senil) dan masalah-masalah lain berkait kesihatan wanita.
Oleh itu, mencari produk yang dapat melegakan masalah kesihatan wanita merupakan perkara yang sangat penting!

BEUTSKIN ESSENCE yang diformulasi berasaskan 5 teori, di samping menggunakan seabuckthorn yang ajaib sebagai bahan utamanya merupakan berita baik untuk kaum hawa.

BEUTSKIN ESSENCE membekalkan sel kita dengan nutrien yang mencukupi untuk mengaktifkan sel, menyelaraskan sistem endokrin, mencegah dan melegakan ketakseimbangan hormon. Ia juga menentang radikal bebas demi mencegah kerosakan yang diakibatkan ancaman radikal bebas kepada sel badan dan meningkatkan sistem imun dengan menangkis serangan bakteria dan virus, serta membaiki keadaan penyakit genetik.

Kaum wanita, anda harus menjaga kesihatan anda, agar anda sihat walafiat dan mendapat menjaga kesejahteraan orang yang disayangi, serta menjalankan tanggungjawab anda sebagai seorang isteri, ibu dan wanita berkaliber dengan sepenuh hati.DAN Y PALING PENTING CANTIK LG MENAWAN DGN KULIT Y PUTIH MELEPAK.

INFO HEBAT YG PERLU ANDA TAHU LAGI MENGENAI bEUTSKIN eSSENCE

Beutskin Essence bkn shj utk utk dptkan kulit putih kemerahan seluruh bdn..tetapi byk khasiat lain yg perlu anda tahu seperti....
**jika ibu2 yg breastfeed..ia akn perbanykkan susu bdn
** ia bagus utk dalaman wanita seluruh bdn

**ibu2 yang berada di dalam pantang juga boleh amalkan Beutskin Essence +Sne kapsul
** ia juga blh mengetatkan Miss V kita...mlh mencantikkan nya seperti anak dara bg yg dah kawin n yg ada anak...
** ia blh tegang n montokkan breast....
** ia blh firmingkan muka ...n tiada lg dagu berlapis n pipi jatuh..malah pipi akn naik gebu spt dicucuk botox
** ia juga menambahkan rangsangan seksual bg suami isteri
**ia juga menaikkan peranakkan/rahim wanita yg jatuh...
** ia juga minghilang/memudarkan kesan jerawat/jeragat..mlh wajah akn berseri2 dan cantik.....
dan byk lgi....dgn kt..mkn ni +sne kapsul dah mengcukupi bg segalanya..x perlu lg product2 lain.......

ukt kesan yg lg bagus amalkannya sekurang-kurangnya 3 bulan berturut bersama SNE kapsul.
 

SNE Testimoni : Strok & Masalah bercakap

Nama: Ghazali bin Mohamad Ali
Umur: 72 tahun
Tempat : Enggor, Perak
Penyakit : Strok, masalah bercakap, masalah ingatan
Menderita ; 2 tahun
Rawatan:
SNE Kapsul (2 biji pagi, tengahari, malam), Artercardy Essence (3 biji pagi, malam), Wis-D (2 biji malam), Seabuck Active.


Terlantar

Pakcik dah boleh keluar jenjalan (:

Hubungi saya untuk maklumat lanjut: 0137856411 / 0134444407 (Suhaila)

Info SNE : Atasi pigmentasi pada kulit


Info SNE : Atasi pigmentasi pada kulit

Setiap wanita pastinya mengidamkan kulit yang lembut, halus dan sempurna. Namun ramai wanita masih diselubungi dengan tanggapan yang salah tentang kaedah penghapusan tompok-tompok tersebut.

Tanggapan salah 1
Kebanyakkan wanita tidak begitu menghiraukan peringkat awal kemunculan tompok-tompok pada muka yang lazimnya dianggap biasa sahaja. Mereka juga lebih gemar menggunakan produk penjagaan kulit secara rambang untuk menghilangkan tompok tersebut tanpa sebarang bimbingan professional. Akibatnya, masalah tersebut mejadi lebih teruk dan rawatan akan menjadi lebih sukar kerana tempoh yang ideal untuk dirawat pada peringkat permulaan dan pemilihan kaedah atau produk yang sesuai adalah sangat penting. Jika tidak, masalah tersebut akan berlarutan dan ia mungkin akan bertukar menjadi sesuatu yang lebih teruk.

Tanggapan salah 2
Usaha menghilangkan pigmentasi hanya terhad pada permukaan kulit dan pigmentasi dianggap sebagai masalah kulit yang biasa. Rawatan pula menggunakan produk penjagaan kulit yang lazimnya bersifat melelas, keratolitik atau penggelupasan dan ini hanya akan memburukkan lagi permukaan kulit yang tercela. Penggunaa jangka panjang juga akan mencetuskan alergi kulit dan pigmentasi yang kerap berulang semula.

Tanggapan salah 3
Kebanyakan wanita hanya mementingkan "keberkesanan" sesuatu produk tanpa mengambil kira komplikasi yang mungkin timbul. Kebanyakannya juga ingin menghilangkan tompok-tompok ini dalam masa yang sangat singkat dan mereka berharap kulit wajah akan kembali berseri dan halus dalam masa 1 atau 2 hari sahaja. Akibatnya ramai orang lebih gemar menggunakan kaedah penggelupasan, penghapusan tompok atau pelunturan kulit jangka pendek yang dianggap "cepat dan berkesan" untuk menghilangkan tompok-tompok pada wajah kerana kaedah-kaedah ini tampaknya mampu memberikan kesan segera. Hakikatnya, penggunaan produk-produk ini menyebabkan permukaan atas kulit mengalami kerosakan teruk dan ketahanan tubuh mulai berkurangan dengan ketara. Apabila terdedah kepada cahaya matahari, kulita akan lebih mudah mengalami pigmentasi yang degil seperti tompok selar matahari, tompok kulit dan sebagainya yag lebih sukar untuk dirawat.

Tanggapan salah 4
Ramai orang yakin bahawa tompok-tompok tidak akan hilang dengan mudah. Ramai juga yang hilang keyakinan terhadap rawatan penghapusan tompok-tompok di salun-salun kecantikan. Sebenarnya pigmentasi boleh dihilangkan, tetapi ia pastinya tidak akan hilang dengan menggunakan 1 atau 2 jenis produk penghapusan tompok atau mengambil produk penjagaan kesihatan tertentu yang mempunyai ciri antipigmentasi.

Pakar-pakar menasihatkan bahawa penghapusan tompok merupakan proses yang sistematik. Seseorang harus mengenalpasti punca sebenae pigmentasi supaya ia dapat dihilangkan dengan sepenuhnya dan tidak akan berulang kembali. Buangkan tanggapan salah anda tentang penghapusan tompok dan yakinlah bahawa anda pasti dapat mengatasi masalah pigmentasi ini. Penghapusan pigmentasi bukanlah suatu masalah yang besar. Beutskin Essence memberi jaminan bahawa tompok ini dapat dihilangkan dengan mudah.


Info dan Testimonial SNE : Tingkatkan IQ dan ketinggian anak anda


Info dan Testimonial SNE : Tingkatkan IQ dan ketinggian anak anda

Pernahkan anda berfikir di manakah silapnya? Sama sekolah, sama kelas, sama sukatan pelajaran malah sama guru yang mengajar tapi anak orang no 1 anak kita no 40? Apa yang lebih? Apa yang kurang? Kita sibuk menghantar anak belajar lagi di pusat tuisyen sebab bagi anda tak cukup lagi ilmu yang diberikan di sekolah. Sebenarnya kita asik mencari cara mengatasi namun tidak pula mencari punca dan seterusnya mengatasi masalah di peringkat puncanya lagi. Anak anda bukan tak pandai, cuma otaknya kekurangan NUTRIEN yang secukupnya untuk memaksimumkan fungsi otaknya. Jika cukup NUTRIEN yang diperolehi tidak mustahil anak anda sehebat Einstein!



Autopsi otak Einstein.
Sebuah autopsi telah dijalankan ke atas Einstein oleh Dr Thomas Stoltz Harvey yang telah mengeluarkan dan mengawet otak Einstein. Harvey tidak mendapati sebarang ketidaknormalan pada otak Einstein, tetapi pada tahun 1999, analisa seterusnya yang telah dijalankan oleh sebuah kumpulan penyelidikan di Universiti McMaster telah mendedahkan bahawa otak Einstein mengandungi 73% lebih banyak sel glial berbanding otak manusia biasa.

Misteri kebijaksanaan
Einstein mempunyai banyak sel glial yang :
Mengangkut nutrien ke otak
Melindungi otak
Mengambil bahagian dalam penghantaran mesej

Pada tahun 1980-an, Professor Marian C. Diamond dari Universiti California, Berkeley telah membandingkan nisbah sel glial dalam otak Einstein yang telah diawet dengan otak kepunyaan 11 orang lelaki yang telah diawet. Hasil penyelidikan mendedahkan bahawa otak Einstein mengandungi lebih banyak sel glial berbanding neuron dalam bahagian-bahagian yang dikaji.

SEL GLIAL
Perkembangan otak fetus yang penting bermula dari minggu pertama kehamilan sehingga minggu ke-40 kehamilan. Selepas dilahirkan, otak bayi akan terus berkembang dengan pesat, khasnya pada 3 tahun yang pertama. Pada minggu ke-3 kehamilan, walaupon dikenali sebagai embrio dari definisi pembentukannya, tulang belakang, sistem kardiovaskular (jantung yang berdegup) dan otak akan terbentuk dengan jelasnya. Pada minggu ke -4 , embrio terus mengembangkan 3 bahagian otak; iaitu otak depan, otak tengah dan otak belakang bersama tangkai optik. Secara beransur-ansur, sesetengah sel berhenti membahagi dan dibezakan menjadi neuron (sel otak dan saraf) dan sel glial yang merupakan komponen sel utama otak. Otak manusia mengandungi lebih kurang 100 billion neuron, di mana jumlah sel glial adalah 10-50 kali ganda lebih banyak berbanding neuron. Sel glial juga digelar neuroglia atau astrosit merupakan sel bukan saraf yang mengekalkan homestasis, membentuk salut mielin dan memberikan sokongan dan perlindungan kepada neuron otak. Sel glial bertugas sebagai glu untuk meliputi dan menebat neuron, dan mengekalkan kedudukannya. Maka fungsi otak yang sihat dan optimum dikaitkan dengan sel glial yang menyokong, prihatin dan penting.

Wis-D Essence mengandungi nutrien yang:
  1. Mengangkut ~ Memastikan nutrien sampai ke otak
  2. Melindungi ~ Melindungi otak dan sel saraf daripada kecederaan
  3. Memaksimakan ~ Mengakifkan dan menggalakkan fungsi otak dan sel saraf yang optimum.
5 kelebihan Wis-D Essence:
  1. Sejurus selepas pengambilan 100% bahan-bahan aktif di dalamnya akan diserap terus oleh kelenjar pituitari bagi merangsang penghasilan hormon pertumbuhan. Wis-D menggunakan teknologi pengekstrakkan C02 superkritikal untuk memastikan pengekalan bahan-bahan aktif, penyerapan yang lebih cepat dan keberkesanan yang lebih tinggi. Ia adalah 30 kali lebih berkesan berbanding ubat-ubat tradisional.
  2. Bahan-bahan aktif yang unik dalam Wis-D berupaya merangsang pembentukan sel-sel asidofil dalam kelenjar pituitari bagi merembeskan hormon pertumbuhan. Ciri ini khusus dimiliki oleh Wis-D sahaja dan tidak dimiliki oleh produk-produk lain di pasaran.
  3. Wis-D meransang pertumbuhan semula jadi dengan membekalkan FV yang membantu kelenjar pituitari merembeskan hormon pertumbuhan. Hasilnya, pembentukan skeletal yang lengkap dan pertumbuhan sel tulang yang sempurna dapat membantu meningkatkan ketinggian tubuh.
  4. Wis-D membekalkan beratus-ratus jenis nutrien bagi menjanakan tenaga yang amat diperlukan untuk pertumbuhan sel dan tubuh manusia.
  5. Wis-D mampu meningkatkan tahap kecerdasan seseorang. Ia juga berkesan untuk memulihkan perkembangan mental perlahan, sindrom kelesuan otak, daya ingatan dan tumpuan yang lemah.

Testimonial: Adik Nurul ini disahkan OKU, lemah dalam pelajaran. Namun berkat pengambilan Wis-D, adik Nurul menyerlah dalam pelajaran.

Info SNE : Jerawat


Info SNE : Jerawat


Jangan amalkan tabiat ini.

Adeh, naik jerawat 2 ketul kat pipi ini. Haip, nakal neh picit kang! Sebenarnya saya masih lagi di peringkat detoksifikasi. Al-maklumlah, dah berumur 24 tahun 355 hari pada hari ini. Bertan-tan toksin terpendam (kalau bakat takpe la jugak, isk!). Jadi, toksin-toksin ini berkonfrantasi dan mogok di muka ini. Dulu pernah buat pemeriksaan muka, consultant tu bagitaw yang jerawat saya banyak menyorok bawah kulit (boleh plak kan?). Tapi syukur jugakla, kalau tak mesti muka saya akan macam ni...

Saya amalkan ganti air kosong dengan Excel Tea, apabila pagi saya terjaga bukan dek alarm tapi isi perut ini menendang mintak dilepaskan. Afdal la kiranya kalau tiap-tiap pagi kita membuang bahan-bahan tak terpakai itu, itu juga namanya proses detoksifikasi. Takpa-takpa take your time yeah, detok puas-puas. Proses ini mengambil masa, sebab SNE hanya ramuan semulajadi. Hendak cepat kena pakai bahan kimia, mau? Lepas ni lincin la muka saya ni (oh harapan), tak pakai BB Creampon boleh cantik :p

ok, banyak merapukan? Jom la kita selongkar "musuh" kita ini (sumber:Gengjaat).

Masalah jerawat sering muncul pada bahagian kulit yang sensitif seperti muka dan badan. Jerawat biasanya terbentuk apabila liang pada kulit tersumbat dengan sebum, bakteria, hormon dan juga sel kulit mati. Sebum dihasilkan oleh fokikel rambut dan semakin banyak sebum dikeluarkan semakin tinggi kebarangkalian jerawat akan muncul. Jika liang yang tersumbat kekal tertutup dan membengkak, ia dikenali jerawat putih manakala jika liang yang tersumbat kekal terbuka dan permukaan atasnya menjad gelap, ia dipanggil jerawat hitam. Antara faktor yang menyebabkan pembentukan jerawat adalah kerana tekanan psikologi, faktor kelembapan persekitaran, penggunaan kosmetik, ubat-ubatan dan juga jenis perkerjaan. Terlalu banyak mengambil makanan yang mengandungi kalori juga antara faktor yang meransang pertumbuhan jerawat atau anda sendiri malas mencuci muka (opps!).





Bagaimana SNE menyelesaikan masalah jerawat dan akne?
SNE mengandungi makromolekular mukopolisakarida, asid lemak tak tepu, asid organik, karotenoid, asid amino, vitamin, unsur surih dan pelbagai zat dan bahan aktif yang diperlukan oleh tubuh manusia. Bahan-bahan ini menjalankan pemulihan komprehensif ke atas sistem perembesan dalaman, sistem peredaran, sistem saraf vegetatif dan sistem pencernaan. Kumuhan disingkirkan dan bakteria subkutaneus dibasmi dengan berkesannya. Vitamin dan mineral (zink dan magnesium) yang terkandung dalam SNE amatlah berkesan dalam merawat akne dan penyakit-penyakit kulit lain. Vitamin A memberikan khasiat kepada liang-liang roma, vitamin B6 memperbaiki tekstur kulit, vitamin B2 pula mempercepatkan metabolisme lemak tepu. Kulit berminyak dapat diperbaiki malah masalah akne dapat dikurangkan dan dikawal.

SNE  mengesyorkan:
  1. SNE Kapsul
  2. Excel Tea
  3. Beutskin Essence
Hubungi saya jika berminat, 0137856411

Info SNE : Komposisi dan Farmakologi


Info SNE : Komposisi dan Farmakologi


KOMPOSISI
FARMAKOLOGI
Makromolekul Mukopolisakarida
Penting kepada tisu dan sel-sel manusia, meningkatkan sistem imun, meninggikan tolerans terhadap kekurangan oksigen, menyingkirkan radikal bebas, memberikan khasiat kepada hati, menggalakkan fungsi detoksifikasi, meningkatkan keupayaan hati, tulang sum-sum dan darah untuk mensintesis protein DNA dan RNA, anti tumor dan anti radiasi, melambatkan penuaan kulit dan organ dalaman dan memanjangkan usia.
Kompleks Oligomerik rosianidolik (OPC)
Anti-oksidan paling handal untuk memusnahkan radikal bebas. Mencegah dan merawat lebih 70 jenis penyakit yang dicetuskan oleh radikal bebas, menguraikan, menukarkan, mensintesiskan dan menghasilkan asid asetik, asid laktik, asid nukleik dan asid uric, menghalang dan memusnahkan bakteria berbahaya, menyingkirkan bahan-bahan toksik.
Yis organik
Menguraikan, menukarkan, mensintesiskan dan menghasilkan asid asetik, asid laktik, asid nukleik dan asid urik, menghalang dan memusnahkan bacteria berbahaya, menyingkirkan bahan-bahan toksik.
Serat bercaj positif
Kesan afiniti, ketelapan, pengaktifan dan detoksifikasi yang baik dalam sel badan, menghuraikan lemak, gula dan garam yang berlebihan, logam berat serta produk metabolik daripada bahan.
Asid nukleik
Nutrien terpenting untuk meneruskan kehidupan. Sentiasa terlibat dalam proses penyerapan nutrient dan pembaikan gen. Semua penyakit dan masalah penuaan adalah berpunca daripada mutasi gen. Usia yang panjang hanya boleh dicapai jika badan memperoleh bekalan asid nukleik setiap hari.
Koloid cendawan
Mencuci darah, menambahkan kekenyalan salur darah, mengurangkan kelikatan darah
Vitamin A
Menggalakkan pertumbuhan, mengawal hyperplasia dan pembezaan sel, menghalang pertumbuhan dan penyebaran sel-sel kanser, menguatkan fungsi imun sel badan.
Vitamin D
Mengekalkan kekonsistenan kalsium dan fosforus dalam darah, menggalakkan pertumbuhan tulang
Vitamin K
Menggalakkan penggumpalan darah, menghentikan pendarahan dengan berkesan, bertindak sebagai analgesic, mencegah kekejangan otot, menguatkan fungsi peristaltik usus.
Vitamin E
Bersifat anti pengoksidaan dan anti penuaan. Ia merupakan salah satu vitamin utama dalam pencegahan penyakit.
Flavon
Meninggikan tolerans, mengurangkan ketelapan dinding kapilari, menghalang kerosakan VC dalam badan, mengelakkan aterosklerosis daripada menjadi bertambah teruk, mengurangkan tahap kolestrol dalam serum darah, mencegah dan merawat penyakit jantung, penyakit kardio-serebral dan penyakit pencernaan dengan berkesan, anti radang dan anti bacteria dan melindungi hati.
Asid organik
Anti radang, anti bacteria, menyahtoksik, menghalang pembentukan thrombus, mencegah gangguan denyutan jantung, merendahkan tahap lipid, membesarkan saluran darah, unsure yang amat diperlukan untuk tubuh yang sihat.
Polifenol
Bersifat anti pengoksidaan, membantu mencegah kanser dan kerosakan radioaktif.
Asid Linolenik
Mengekalkan fungsi metabolik yang normal, menguatkan sistem imun, mengurangkan tekanan darah, merendahkan tahap lipid darah, mengelakkan penggumpulan platlet, mencegah aritma, menggelakkan penyakit kardiovaskular, merendahkan tahap lipid serta lipoprotein berketumpatan rendah dalam plasma.
Asid Oleik
Merendahkan tahap kolestrol dalam serum darah, mengelakkan penggumpalan platlet.
Sterol
Merupakan salah satu komponen dalam pembentukkan membrane sel, memperbaiki sel-sel yang rosak, mengembalikan fungsi-fungsi normal, menggalakkan metabolism sel, menambahkan kecergasan, merendahkan tahap kolestrol dalam serum, mengelakkan arteriosklerosis koronari, meningkatkan kekenyalan kapilari darah di kulit, anti radang, menghilangkan kegatalan, melambatkan proses penuaan.
β-sitosterol
Mengurangkan penyerapan kolestrol oleh badan manusia, mengelakkan arterioskerosis, merupakan bahan aktif untuk menentang ulser.
β- bijiran akar asli
Salah satu bahan aktif untuk mengelakkan dan merawat arteriosklerosis.
Karotenoid
Prekursor vitamin A, mengawal fungsi imun dua arah, menyingkirkan radikal bebas, mengelakkan barah, melambatkan proses penuaan, menyihatkan semula ginjal, meningkatkan penyerapan, memanjangkan usia.
β- alkaloid
Penghantar impuls saraf yang jarang dijumpai pada tumbuhan, memainkan peranan penting dalam mengawal emosi manusia, tekanan darah, suhu badan, persekitaran dalaman dan hormone, anti kanser, anti radiasi dan anti ulser, mencegah jangkitan dan perubahan patologi pada hati.
Terpin
Anti-bakteria, anti-radang, anti-prurisis dan anti-tusif, melegakan kekejangan otot, bertindak sebagai analgesic, merendahkan tekanan darah, melancarkan peredaran darah, mengawal tahap gula dalam darah, menguatkan sistem imun, mengelakkan ulser. Digunakan untuk merawat luka dan ulser.
Fosfolipid
Menggalakkan metabolism sel, mengelakkan hati berlemak dan sirosis, merendahkan tahap lipid darah, mengelakkan arteriosklerosis dan pembentukkan bekuan darah.

Info SNE : Pembunuh yang Manis


Info SNE : Pembunuh yang Manis

Siapakah beliau? Kenapa dikatakan manis?
Sambil membunuh beliau tersenyum kah? (gila jahat!)
Siapa pembunuh yang manis?

sumber photo:ajuera-story

Pendedahan yang bakal merosotkan industri gula di Chuping. Mampukah?
Pendedahan yang bakal meningkatkan harga air suam di restoran. Mampukah?

Tepuk dada tanya selera
Masyarakat kita ini manis-manis, jadi belaka hendak manis
Cuma senyum jek nak kelat-kelat, pe hal?
Kurangkan gula dalam makanan, tambahkan manis dalam senyum
wah gitew iklannya ye?

okay, 73 cara GULA MEMBINASAKAN KITA
  1. Mampu menyekat sistem imun.
  2. Boleh mengganggu keseimbangan mineral dalam tubuh.
  3. Boleh menyebabkan hiperaktiviti, rasa cemas, kesukaran konsentrasi dan kanak-kanak akan bersifat mudah tersinggung.
  4. Boleh menyebabkan rasa mengantuk dan mengurangkan keaktifan kanak-kanak.
  5. Boleh menjejaskan pencapaian akademik kanak-kanak di sekolah.
  6. Boleh menyebabkan peningkatan trigliserida.
  7. Menyumbang kepada faktor lemah ketahanan bila melawan infeksi bakteria.
  8. Boleh menyebabkan kerosakkan buah pinggang.
  9. Boleh mengurangkan kolestrol ketumpatan tinggi (HDLs) yang membantu kesihatan.
  10. Boleh menggalakkan kenaikan kolestrol bahaya (LDLs)
  11. Boleh membawa kepada kekurangan kromium (penting dalam metabolisme gula dalam badan)
  12. Boleh menyebabkan kekurangan kuprum
  13. Mengganggu penyerapan kalsium dan magnesium
  14. Boleh membawa kepada kanser payudara, ovari, prostat dan rektum.
  15. Boleh menyebabkan kanser kolon dan membawa risiko tinggi kepada kaum wanita.
  16. Boleh menjadi faktor risiko kanser pundi hempedu.
  17. Boleh meningkatkan kadar "kelaparan" glukosa darah.
  18. Boleh melemahkan penglihatan.
  19. Meningkatkan kadar serotonin yang boleh menyempitkan salur darah
  20. Boleh menyebabkan hipoglisemia (kondisi gula rendah dalam darah)
  21. Menyebabkan perut berasid
  22. Menaikkan risiko penyakit jantung koronari
  23. Meningkatkan proses penuaan, menyebabkan berlakunya kedutan dan pertumbuhan uban.
  24. Meninggikan risiko penyakit Alzheimer.
  25. Membawa kepada alkoholisme
  26. Meningkatkan kerosakkan gigi.
  27. Menyumbangkan kepada pertambahan berat badan dan obesiti
  28. Boleh menyebabkan radang saluran usus bagi penghidap gastrik dan ulser
  29. Boleh menyebabkan artritis
  30. Boleh menyebabkan asma
  31. Boleh menyebabkan kandidasis (infeksi yis)
  32. Boleh membawa kepada pembentukkan batu hempedu
  33. Boleh membawa kepada pembentukan batu karang
  34. Boleh menyebabkan penyakit jantung iskemia
  35. Boleh menyebabkan apendiks
  36. Boleh memburukkan simptom sklerosis berbilang
  37. Boleh menyebabkan buasir secara tidaka langsung
  38. Boleh menyebabkan vericose vein (urat timbul)
  39. Boleh menyumbangkan kepada osteoporosis
  40. Menyumbang kepada keasidan air liur
  41. Boleh menyebabkan penurunan sensitiviti insulin
  42. Membawa kepada penurunan toleransi terhadap glukosa
  43. Boleh mengurangkan pertumbuhan hormon
  44. Boleh meningkatkan keseluruhan kolestrol
  45. Boleh meningkatkan tekanan darah sistolik
  46. Boleh mengubah struktur protein dan menganggu penyerapan protein
  47. Menyebabkan alergi makanan
  48. Boleh menyumbangkan kepada diabetes
  49. Boleh menyebabkan toksemia (keracunan gula) semasa hamil
  50. Boleh menyumbang kepada ekzema bagi kanak-kanak
  51. Boleh menyebabkan penyakit kardiovaskular
  52. Boleh menjejaskan struktur DNA
  53. Boleh menyebabkan katarak
  54. Boleh menyebabkan jangkitan
  55. Boleh menyebabkan ketidakseimbangan hormon
  56. Boleh menyebabkan pembentukkan radikal bebas di dalam aliran darah
  57. Menurunkan keupayaan fungsi enzim
  58. Boleh menyebabkan sel hati terbahagi, meningkatkan saiz hati
  59. Meningkatkan kandungan lemak di dalam hati
  60. Boleh meningkatkan saiz buah pinggang dan menyebabkan perubahan patologi buah pinggang
  61. Boleh memberi tekanan kepada pankreas, menyebabkan kerosakan
  62. Menyebabkan kehilangan keanjalan dan fungsi tisu
  63. Meningkatkan retensi cecair dalam tubuh
  64. Boleh menyebabkan sembelit
  65. Menyebabkan myopia (rabun dekat)
  66. Memberi kesan kepada lapisan kapilari
  67. Menyebabkan hipertensi
  68. Menyebabkan sakit kepala, termasuk migrain
  69. Meningkatkan gelombang otak yang boleh mengubah keupayaan minda untuk berfikir dengan jelas
  70. Menyebabkan kemurungan
  71. Meningkatkan respon insulin kepada mereka yang mengambil makanan yang terlalu manis
  72. Meningkatkan penapaian bakteria di dalam kolon
  73. Meningkatkan platelet darah pekat yang meninggikan risiko pembekuan darah.
sumber: Buku Toksin Masuk, Toksin Keluar ( Dr Yasmeen Farouk Mohamed, PhD Sains Biologi New Zealand)

Info SNE : Penyakit Kardiovaskular (Sakit Jantung)


Info SNE : Penyakit Kardiovaskular (Sakit Jantung)


  • Dianggarkan setiap tahun satu pertiga penduduk dunia atau kira-kira 17 juta orang mati berikutan masalah jantung
  • Di Malaysia, penyakit jantung dan penyakit pulmonari adalah pembunuh utama di hospital kerajaan.16.5 peratus daripada 45,936 kematian di hospital kerajaan tahun lalu disebabkan penyakit jantung.
  • Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai, penyakit jantung koronari dianggarkan dihidapi 141 orang bagi setiap 100,000 penduduk setiap tahun.
  • Ini bermakna bagi penduduk yang berjumlah 27 juta orang, kira-kira 38,000 kes baru penyakit jantung koronari dijangka berlaku setiap tahun.
  • Kadar kematian akibat serangan jantung adalah 8.89 orang bagi setiap 100,000 penduduk negara ini.
  • Data membuktikan bahawa 38 peratus wanita berbanding 25 peratus lelaki meninggal dunia satu tahun selepas serangan jantung yang pertama.
Punca-punca
  • Kolestrol tinggi
  • Kelikatan tinggi
  • Tekanan darah tinggi
  • Gula darah tinggi
Pemendapan elemen-elemen di saluran darah ini akan menghalang penyerapan nutrien, menyebabkan salur darah menjadi keras, rapuh, tersumbat dan kehilangan keelastikannya.




Tanda-tanda penyakit kardiovaskular
  • Ketidakselesaan/kesakitan pada bahagian dada
  • Denyutan jantung tidak normal/sangat cepat
  • Kesakitan pada tulang rusuk atau bahagian kiri dada
  • Pening
  • Lemah
  • Lidah berwarna ungu gelap
  • Muntah
Kenapa makin ramai pesakit kardiovaskular?
  • Ubat itu racun. Ubat untuk mengubati penyakit kardiovaskular merupakan ubat kimia. Pengambilan ubat untuk jangkamasa panjang akan menyebabkan penimbunan racun dan kerosakan pada hati dan buah pinggang.
  • Kebanyakan ubat untuk kelikatan darah perlu dijalankan di hospital.
  • Perbelanjaan perubatan yang besar. Penyakit kardiovaskular adalah penyakit bergabung. Setiap simptom memerlukan ubat-ubatan dan rawatan tertentu.
  • Penyakit kardiovaskular akan berulang menjadi sakit jantung, angina, strok, pendarahan otak dan sebagainya.
  • 4 jenis ubat biasa untuk rawatan penyakit kardiovaskular:
  1. Melarutkan bekuan darah dan menurunkan lemak darah. Diambil selepas kes terjadi. Kesan tidak memuaskan.
  2. Mengembangkan salur darah, memaksa pengembangan salur darah selepas penyumbatan.
  3. Menguatkan buah pinggang, merawat strok yang disebabkan oleh kelemahan buah pinggang.
  4. Memperbaiki saraf, kebanyakkan ubat tidak berkesan.
ARTERCARDY ESSENCE penyelesaian kepada masalah kardiovaskular yang mencegah penyakit daripada asas.

  • Mencegah pembentukan bekuan darah dalam salur darah dan melarutkan bekuan darah.
  • Melancarkan salur darah tersumbat, memperbaiki salur darah yang rosak, mengaktifkan sel-sel otak dan memperbaiki sistem saraf otak.
  • Membersih faktor penuaan, radikal bebas dan mencegah arterosklerosis.
  • Membersihkan bahan kumuhan dalam salur sarah dan memelihara jantung, otak dan buah pinggang.
5 Breakthrough Artercardy Essence
  1. Membersihkan darah
  2. Memelihara darah
  3. Mengaktifkan darah
  4. Menguatkan darah
  5. Menjaga darah
3 Faktor Pengaktif

1. Faktor Pengaktif Salur Darah
  • Membersihkan bekuan darah, melancarkan peredaran darah, memperbaiki sel-sel salur darah, mengaktifkan sistem pelarutan fiber, memulihkan fungsi pembersihan pembekuan darah dan mencegah arterosklerosis menjadi bekuan darah.
2. Faktor Pengaktif Otak
  • Meningkatkan bekalan darah dan oksigen ke otak, menggalakkan pertumbuhan semula sel-sel otak, mengurangkan penggunaan oksigen sel-sel otak dan memulihkan fungsi-fungsi sistem saraf.
3. Faktor Pengaktif Jantung
  • Meningkatkan bekalan darah dan oksigen untuk otot jantung, menguatkan jantung, mengurangkan penggunaan oksigen jantung, memperbaiki arterosklerosis dan menggalakkan pertumbuhan semula sel-sel jantung.
Untuk keperluan jantung sihat, mengesyorkan pengambilan:
  1. SNE Kapsul
  2. Artercardy Essence
Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 0137856411/0134444407

Info SNE : Tahukah anda?


Info SNE : Tahukah anda?

Penyakit kardio-serebrovaskular
  • Pembunuh nombor 1 di dunia.
  • Pada tahun 2005, seramai 17.5 juta orang mati kerana penyakit kardio-serebrovaskular. Angka ini merupakan 30% dari kes-kes penyakit sedunia.
Kanser
  • Dianggarkan bahawa lebih kurang 7.5 juta kematian sedunia pada tahun 2005.
  • Kanser menyebabkan 1 kematian dalam setiap 6 saat.
Hepatitis B
  • Lebih kurang 2 billion penduduk dunia dijangkiti penyakit virus ini dan kira-kira 35 juta lagi menjadi pembawa yang kronik.
Diabetes
  • 170 juta penduduk dunia menghidap diabetes pada tahun 2000 dan jumlah ini dijangka meningkat ke 360 juta menjelang 2030.
Penyakit Gastrousus
  • Lebih daripada 25% orang dewasa, 32% pelajar, 65% wanita, 90% warga tua menderita pelbagai jenis penyakit gastrousus.
Gangguan ginekologi
  • 80% wanita yang lebih tua menghidap pelbagai ganguan ginekologi.
Penyakit prostat dan disfungsi erektif
  • 50% lelaki pertengahan umur menghidap penyakit prostat dan disfungsi erektif.
Malnutrisi
  • 80% kanak-kanak dan remaja sedunia mengalami masalah malnutrisi.
Kurang daripada 5% penduduk dunia dianggap SIHAT.
75% dianggap sebagai SEPARA SIHAT
20% penduduk dunia digolongkan sebagai PESAKIT

Apa kategori kesihatan anda?