Tuesday, October 16, 2012

SNE Testimoni : Kecederaan otak semasa bayi

* Testimoni ini saya perolehi daripada salah seorang agen SNE.


Assalammualaikum wbt.
Anak-anak adalah harga paling berharga kepada semua yang bergelar ibu dan bapa. Setiap pasangan mempunyai impian memiliki anak yang sihat tubuh badan dan normal seperti anak-anak orang lain. Tetapi ketentuan ALLAH SWT sebagai ujian, dianugerahkan anak-anak istimewa. Samaada sejak lahir atau kesan akibat demam panas ketika anak-anak kecil dahulu. Alhamdulillah, saya diberi peluang membantu seorang OKU akibat demam panas sewaktu beliau kecil dahulu. Kini umur beliau sudah 26 tahun dan sepanjang hayat akan bergantung kepada kerusi roda. Beliau boleh berjalan sekejap menggunakan tongkat atau kerusi kerana kakinya lemah dan tidak kuat menampung berat badannya. Tetapi saya di sini saya tidak boleh menunjukkan gambar beliau kerana menjaga sensitiviti beliau. Beliau diberikan SNE Kapsul dan Wis-D Essence dan alhamdulillah, beliau sendiri menyatakan perubahan dimana dia bertenaga dan kakinya makin kuat sedikit.

Untuk entry kali ini, saya berkongsi dengan anda tentang seorang kanak-kanak yang menderita selama 6 tahun. Terlantar, tidak boleh duduk & bangun, tidak boleh mendengar dan tidak mampu mengeluarkan air mata. Kisahnya, beliau jatuh terhempas semasa bayi kerana penjaganya melambung-lambung adik ini ke udara dan malang tidak berbau terlepas dari tangan dan terhempas ke lantai. Cuba anda bayangkan, dan akibatnya otaknya mengalami kerosakan. Ketika berumur 6 tahun ini, doktor menyatakan kepada nenek nya bahawa dia tidak lagi mampu diselamatkan kerana otaknya semakin hari semakin mengecut dan rosak. Doktor menyatakan kanak-kanak malang ini hanya mempunyai hayat selama 2 bulan sahaja. Namun takdir ALLAH mengatasi segala-galanya, neneknya berjumpa dengan sahabat saya Sheli dan disyorkan mengambil SNE dan Wis-D untuk pembaikan saraf dan otak. Mereka orang kampung, yang cuma menoreh getah tetapi harga produk ini bukan halangan kerana nilainya lebih kecil berbanding nilai nyawa dan keyakinan yang tinggi akan keberkesanannya. Alhamdulillah, selepas 2 minggu kanak-kanak ini menunjukkan perubahan yang sangat prositif. Jika dulu kanak-kanak ini tidak mendengar, sekarang sudu jatuh di dapur pon dia telah memberikan reaksi. Jika dulu hanya kedengaran suara meraung tanpa air mata, kini air matanya terembes kembali. Subhanallah. Ketika di awal rawatan, kanak-kanak ini mengalami sawan kerana saraf-saraf mula bersambung. Bayangkan selama hayat kanak-kanak ini sejak peristiwa malang tersebut, dia tidak pernah mengalami sawan kerana telah diberikan dadah sepanjang rawatannya di hospital. Saya sertakan gambar kanak-kanak ini untuk anda;

Nama:Mohammad Haikal b Md Jeffry
Umur: 6 tahun
Tempat: Kg Tawai, Grik Perak

Sebelum: Kaki dan tangan kaku seperti ini. Tidak boleh diluruskan.

Selepas 2 minggu: Kaki sudah boleh diluruskan sedikit.



Kes yang ke dua, saya tidak ada maklumat lengkap. Cuma saya boleh berkongsi gambar. Khabarnya adik ini mengalami osteoporosis. Kerapuhan tulang kan? Saya ingat orang dewasa je berisiko, hmm. Lihat selepas mengambil produk SNE, kakinya boleh diluruskan dan kesihatannya bertambah baik.



No comments:

Post a Comment