Thursday, September 27, 2012

Info SNE : Komposisi dan Farmakologi


Info SNE : Komposisi dan Farmakologi


KOMPOSISI
FARMAKOLOGI
Makromolekul Mukopolisakarida
Penting kepada tisu dan sel-sel manusia, meningkatkan sistem imun, meninggikan tolerans terhadap kekurangan oksigen, menyingkirkan radikal bebas, memberikan khasiat kepada hati, menggalakkan fungsi detoksifikasi, meningkatkan keupayaan hati, tulang sum-sum dan darah untuk mensintesis protein DNA dan RNA, anti tumor dan anti radiasi, melambatkan penuaan kulit dan organ dalaman dan memanjangkan usia.
Kompleks Oligomerik rosianidolik (OPC)
Anti-oksidan paling handal untuk memusnahkan radikal bebas. Mencegah dan merawat lebih 70 jenis penyakit yang dicetuskan oleh radikal bebas, menguraikan, menukarkan, mensintesiskan dan menghasilkan asid asetik, asid laktik, asid nukleik dan asid uric, menghalang dan memusnahkan bakteria berbahaya, menyingkirkan bahan-bahan toksik.
Yis organik
Menguraikan, menukarkan, mensintesiskan dan menghasilkan asid asetik, asid laktik, asid nukleik dan asid urik, menghalang dan memusnahkan bacteria berbahaya, menyingkirkan bahan-bahan toksik.
Serat bercaj positif
Kesan afiniti, ketelapan, pengaktifan dan detoksifikasi yang baik dalam sel badan, menghuraikan lemak, gula dan garam yang berlebihan, logam berat serta produk metabolik daripada bahan.
Asid nukleik
Nutrien terpenting untuk meneruskan kehidupan. Sentiasa terlibat dalam proses penyerapan nutrient dan pembaikan gen. Semua penyakit dan masalah penuaan adalah berpunca daripada mutasi gen. Usia yang panjang hanya boleh dicapai jika badan memperoleh bekalan asid nukleik setiap hari.
Koloid cendawan
Mencuci darah, menambahkan kekenyalan salur darah, mengurangkan kelikatan darah
Vitamin A
Menggalakkan pertumbuhan, mengawal hyperplasia dan pembezaan sel, menghalang pertumbuhan dan penyebaran sel-sel kanser, menguatkan fungsi imun sel badan.
Vitamin D
Mengekalkan kekonsistenan kalsium dan fosforus dalam darah, menggalakkan pertumbuhan tulang
Vitamin K
Menggalakkan penggumpalan darah, menghentikan pendarahan dengan berkesan, bertindak sebagai analgesic, mencegah kekejangan otot, menguatkan fungsi peristaltik usus.
Vitamin E
Bersifat anti pengoksidaan dan anti penuaan. Ia merupakan salah satu vitamin utama dalam pencegahan penyakit.
Flavon
Meninggikan tolerans, mengurangkan ketelapan dinding kapilari, menghalang kerosakan VC dalam badan, mengelakkan aterosklerosis daripada menjadi bertambah teruk, mengurangkan tahap kolestrol dalam serum darah, mencegah dan merawat penyakit jantung, penyakit kardio-serebral dan penyakit pencernaan dengan berkesan, anti radang dan anti bacteria dan melindungi hati.
Asid organik
Anti radang, anti bacteria, menyahtoksik, menghalang pembentukan thrombus, mencegah gangguan denyutan jantung, merendahkan tahap lipid, membesarkan saluran darah, unsure yang amat diperlukan untuk tubuh yang sihat.
Polifenol
Bersifat anti pengoksidaan, membantu mencegah kanser dan kerosakan radioaktif.
Asid Linolenik
Mengekalkan fungsi metabolik yang normal, menguatkan sistem imun, mengurangkan tekanan darah, merendahkan tahap lipid darah, mengelakkan penggumpulan platlet, mencegah aritma, menggelakkan penyakit kardiovaskular, merendahkan tahap lipid serta lipoprotein berketumpatan rendah dalam plasma.
Asid Oleik
Merendahkan tahap kolestrol dalam serum darah, mengelakkan penggumpalan platlet.
Sterol
Merupakan salah satu komponen dalam pembentukkan membrane sel, memperbaiki sel-sel yang rosak, mengembalikan fungsi-fungsi normal, menggalakkan metabolism sel, menambahkan kecergasan, merendahkan tahap kolestrol dalam serum, mengelakkan arteriosklerosis koronari, meningkatkan kekenyalan kapilari darah di kulit, anti radang, menghilangkan kegatalan, melambatkan proses penuaan.
β-sitosterol
Mengurangkan penyerapan kolestrol oleh badan manusia, mengelakkan arterioskerosis, merupakan bahan aktif untuk menentang ulser.
β- bijiran akar asli
Salah satu bahan aktif untuk mengelakkan dan merawat arteriosklerosis.
Karotenoid
Prekursor vitamin A, mengawal fungsi imun dua arah, menyingkirkan radikal bebas, mengelakkan barah, melambatkan proses penuaan, menyihatkan semula ginjal, meningkatkan penyerapan, memanjangkan usia.
β- alkaloid
Penghantar impuls saraf yang jarang dijumpai pada tumbuhan, memainkan peranan penting dalam mengawal emosi manusia, tekanan darah, suhu badan, persekitaran dalaman dan hormone, anti kanser, anti radiasi dan anti ulser, mencegah jangkitan dan perubahan patologi pada hati.
Terpin
Anti-bakteria, anti-radang, anti-prurisis dan anti-tusif, melegakan kekejangan otot, bertindak sebagai analgesic, merendahkan tekanan darah, melancarkan peredaran darah, mengawal tahap gula dalam darah, menguatkan sistem imun, mengelakkan ulser. Digunakan untuk merawat luka dan ulser.
Fosfolipid
Menggalakkan metabolism sel, mengelakkan hati berlemak dan sirosis, merendahkan tahap lipid darah, mengelakkan arteriosklerosis dan pembentukkan bekuan darah.

No comments:

Post a Comment